پیام تبریک مدیرکل بهزیستی استان به مناسبت روز روانشناس و مشاور

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در پیامی روز روانشناس و مشاور را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، دکتر ناصر چاووشی به مناسبت روز روانشناس و مشاور پیام تبریک صادر کرد. متن پیام بدین شرح است:

روان‌شناسی، دانشی است که با بهره‌گیری از روش‌های مختلف پژوهش و مطالعه به فرآیندهای ذهنی، رفتاری و روانی در انسان می‌پردازد. منظور از «رفتار» همه حرکات، اعمال و رفتار قابل مشاهده مستقیم و غیرمستقیم است و منظور از فرآیندهای روانی، مفاهیمی همچون: احساس، ادراک، اندیشه (تفکر)، هوش، شخصیت، هیجان و انگیزش و حافظه است.

علم روانشناسی همچون سایر علوم، شاخه‌ها و انواعی دارد. تاکنون حدود ۵۰ نوع گرایش روانشناسی توسط انجمن‌روان شناسی آمریکا به ثبت رسیده است که برخی از شناخته‌شده‌ترین آنها به قرار زیر می‌باشد:

 روانشناسی‌بالینی، روان‌شناسی‌تربیتی، روان شناسی‌رشد، روانشناسی‌کودک، روان‌شناسی‌ورزش، روانشناسی‌رفتاری، روانشناس‌عمومی، روانشناسی‌اجتماعی، روانشناسی‌صنعتی و سازمانی، روانشناسی کودکان استثنایی و روانشناسی‌ سلامت و ... همانگونه که می‌بینیم؛ روانشناسی علمی است که با تمامی قسمت‌های زندگی انسان‌ها سر و کار دارد. علم روانشناسی تمامی ابعاد زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی انسان‌ها را در نظر گرفته و تلاش دارد در تمامی زمینه‌های فوق با ارائه راه حل‌های مناسب مانند چراغی مسیر راه انسان به سوی سلامت و زندگی ایده‌آل را روشن ساخته و چونان راهنمایی در طی این مسیر دشوار در کنار انسان باشد.

به دلیل اهمیت این علم و تاثیر آن در تمامی ابعاد زندگی انسان‌ها روز جهانی روانشناس و مشاور در سال ۲۰۱۶، در ۲۸ آوریل گرامی داشته شد. در ایران نیز ۹ اردیبهشت روز روانشناس و مشاور نام گرفته است. علت انتخاب این روز برای روانشناسان این است که در این روز، قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به تصویب رسید و به همین دلیل در این روز، مراسمی برای معرفی بهتر این شاخه از علم در سراسر جهان برگزار می‌شود. روز روانشناس و مشاور باعث شد تا به اهمیت و نقش موثر روانشناسی در زندگی افراد بیش از پیش تاکید شود.
اینجانب؛ روز روانشناس، روز اندیشیدن به ذهن و روز تفکر در روان را خدمت کلیه همکاران روانشناسان و مشاوران در بهزیستی سراسر استان اصفهان، تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند منان، توفیق روز افزون همگان در راستای خدمت به جامعه هدف و عموم شهروندان را خواستارم.
این روز بر تمامی روانشناسان و مشاوران تلاشگر در حوزه سلامت روان جامعه، گرامی باد.

دکتر ناصر چاووشی
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان

کد خبر 106634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد