شاهرود | برگزاری دوره آموزشی طرح آگاه سازی زنان و دختران

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود: این طرح تاکیـد بر کرامت انسانی سـعی در ارتقـاء دانش و آگـاهی، عزت نفس و خودشـکوفایی دختران و بانوان دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ فاز دوم دوره آموزشی طرح آگاه سازی زنان و دختران با تاکید بر خودمراقبتی با حضور کارشناسان، تسهیلگران موسسات و مراکز مثبت زندگی کل استان به مدت دو روز در شهرستان شاهرود برگزار شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود بیان اینکه طرح آگاه‌سازی زنان و دختران با تاکید بر خود مراقبتی فعالیتی است هدفمند که برای بـانوان و دختران دارای دامنه سـنی ۱۳ تا ۴۰ سال اجرا می‌گردد، گفت: این طرح با تاکیـد بر کرامت انسانی سـعی در ارتقـاء دانش و آگـاهی، عزت نفس و خودشـکوفایی دختران و بانوان در حوزه مسائل روانی اجتماعی و پیشــگیری از آسیب های اجتماعی را دارد.

حسن غربا ادامه داد: هدف از اجرای این دوره آموزشی علاوه بر افزایش مهارت‌های تسهیلگران جهت اجرای برنامه‌های مشارکتی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارتقاء دانش و آگاهی گروه هدف در راستای دستیابی به سواد سلامت اجتماعی و سواد رسانه‌ای به‌منظور کاهش ریسک و آسیب‌های ناشی از رفتارهای پرخطر می‌باشد.

وی افزود؛ در این دوره آموزشی مباحثی نظیر مهارت‌های ارتباط موثر، قاطعیت و جسارت ورزی، مهارت مدیریت هیجان و خودتنطیمی، مهارت های حل مساله و تصمیم گیری، سواد رسانه ای، خوداگاهی، حقوق جنسی و باروری، بلوغ و نوجوانی و عوامل موثر بر رفتار جنسی آموزش داد می شود.

ایشان ضمن تقدیر از حضور بانوان، بر این موضوع تاکید کرد که حاضرین در کارگاه می‌توانند در معرفی طرح خودمراقبتی زنان و دختران و اشاعه آن در سطح اجتماع فعالیت نمایند.

کد خبر 91395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد