در رسانه | غربالگری شنوایی ۴۹۵ نوزاد نهبندانی

۴۵۹ نوزاد در ۶ ماهه نخست امسال از طرح غربالگری شنوایی در این شهرستان بهره‌مند شدند.

اسماعیل رضازاده آبیز، رئیس اداره بهزیستی نهبندان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از این شهرستان اظهارداشت: یکی از اقدامات سازمان بهزیستی در راستای کاهش معلولیت ها در جامعه اجرای برنامه‌های غربالگری شنوایی و بینایی است.

وی تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۵۹ نوزاد نوزاد در نهبندان زیر پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار گرفتند که از این تعداد چهار نفر مشکوک شناسایی و برای پروسه درمان به متخصصان مربوط ارجاع شدند.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان ادامه داد: هدف از انجام غربالگری شنوایی، شناسایی اختلالات شنوایی نوزادان، شیرخواران و ارتقای سطح سلامت جامعه و کاهش بروز اختلالات شنوایی است که با همکاری والدین و خانواده ها به طور حتم به نتایج خوبی دست می‌یابیم.

رضازاده آبیز با اشاره به اینکه اختلالات شنوایی شایع در نوزادان به صورت مادرزادی و ژنتیکی وجود دارد افزود: نقصان شنوایی در نوزادان اختلال در تکلم و ارتباطات اجتماعی، افت تحصیلی، تاخیر در رشد و بلوغ اجتماعی، بروز ناتوانایی‌های درکی- شنیداری و اختلال در خواندن و نوشتن  را در پی دارد که با تشخیص زود هنگام می توان از این ناتوانی ها پیشگیری کرد.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان در پایان گفت: پایگاه غربالگری نوزادان تحت نظارت بهزیستی و مستقر در بیمارستان شهید آتشدست نهبندان همه روزه آماده خدمات دهی و غربال شنوایی نوزادان است.

لینک خبر: http://fna.ir/3fcdkd

کد خبر 91379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد