جشنواره پیشکسوتان سرزمین من

با همت اعضای شورای سالمندان استان به دبیری بهزیستی استان و همراهی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همزمان با هفته ملی سالمندان جشنواره پیشکسوتان سرزمین من برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان جشن هفته ملی سالمندان با نام جشنواره پیشکسوتان سرزمین من با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی و امنیتی استان، مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری، مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از مدیران کل و کارشناسان دستگاه های اجرایی استان در فرهنگسرای کومش برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان سمنان در این جشنواره ضمن تبریک هفته گرامیداشت سالمندی گفتند: فراموش نکردن این عزیزان در چنین روزی حداقل‌ترین وظیفه هر انسانی است و ما نیز به وظیفه و رسالت بزرگ خود در پاسداشت مقام سالمندان عمل کنیم و خداوند، سالمندی را مرحله‌ای از زندگی ما قرار داده تا صبر و تحمل ما در برابر مشکلات بیش از گذشته سنجیده شود.

ایشان ادامه دادند: خداوند در قرآن کریم می فرماید به فرزندان خود خیلی دلبستگی نداشته باشید و ارتباط خود را با خدا قوی کنید، در جای دیگری بر حفظ احترام والدین و تکریم بزرگان و پدران و مادران تاکید می‌کند. سکه‌ اجتماعات ما، سالمندان ما هستند، سالمندان ذخیره تجربه های فراوانند، خوشبختانه امید زندگی در بین‌ مردم شریف ایران افزایش یافته است. هرچه بر عمر ما افزوده می شود، ارتباطمان با خداوند متعال باید قوی تر گردد. سالمندان در پیشگاه خداوند متعال عزیز و دارای احترام اند، حفظ احترام و تکریم سالمندان، بزرگان و پدران و مادران در مراکز نگهداری سالمندان رعایت شود.

ریواده معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز در این جشن با تکریم منزلت سالمندان ابراز داشتند: تدابیری که سالمندان برای زندگی در پیش می‌گیرند و تلاش هایی که در زندگی به کار می برند، بسیار مهم و ارزنده است. آنها مایه برکت هستند و سالمندان، فکر و اندیشه ای خاص دارند که ناشی از دیده ها، شنیده ها و تجربه هایی است که در طول مدت زندگی به دست آورده اند.

دکتر محمود منطقی مدیرکل بهزیستی استان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک این روز و تقدیر و تشکر از حضور مدیران کل، مسئولین و پیشکسوتان بمنظور نگاه ویژه به سالمندان استان افزودند: سالمندان در جامعه ایرانی دارای جایگاه و احترام ویژه ای هستند از این رو باید در مراکز نگهداری از این عزیزان، کلیه جوانب برای تکریم آنها رعایت شود.

وی تصریح کرد: پیشکسوتان جامعه دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه مشاوره و راهنمایی نسل های مختلف جامعه هستند و باید از تجارب و ظرفیت ها و توانمندی ارزنده ایشان در بخش های مختلف و تحقق توسعه پایدار کشور و ایجاد آرامش و روشنگری استفاده کرد.

 منطقی با تکریم منزلت مقام سالمندی و تامین سلامت دوره سالمندی ادامه دادند: افزایش رشد جمعیت سالمندی و تأکید بر حفظ جایگاه سالمند در خانواده و جامعه، تأمین نیازهای اساسی آن‌ها را ضروری می‌سازد، از همین رو سیاست سازمان بهزیستی کشور در حوزه سالمندی ابتدا نگهداری ایشان در خانواده، حضور در مراکز روزانه و در نهایت نگهداری در مراکز شبانه روزی است.

منطقی در پایان وظیفه شورای سالمندی را تکریم سالمندی با رفع نیاز ایشان در قالب ایجاد هم افزایی بین دستگاههای اجرایی بیان و لازمه حضور سالمندان در جامعه را مناسب سازی فضاهای و اماکن عمومی برشمرده و اظهار داشتند: مقام معظم رهبری مدظله العالی فرهنگ سازی احترام و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تامین سلامت و نگهداری آنان در خانواده و پیش بینی ساز و کار لازم برای بهره مندی از تجارب و توانمندی های سالمندان درعرصه های مختلف را یک وظیفه مهم برعهده مسئولین گذاشته اند و با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب براساس سیاستهای کلی جمعیتی ما به دنبال جامعه ای با نگاه مثبت و براساس برابری، استقلال، مشارکت، حمایت، امنیت، اهمیت دادن و سلامت جسمی روانی، اجتماعی و معنوی و در واقع سالمندی سالم وفعال توام با منزلت همیشگی برای سالمندان هستیم.

کد خبر 91184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد