فعالیت در بهزیستی، ایثارگرانه و مقدس است

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در همایش تجلیل از ۵۶۰ نفر از کارکنان ایثارگر بهزیستی استان فعالیت در بهزیستی را ایثارگرانه  ومقدس خواند و گفت: شما کارکنان بهزیستی در یک مجموعه خدوم و ایثارگر در حال فعالیت هستید. جنگ شما، جنگ دائم، خستگی ناپذیر و طاقت فرساست و اراده شما در مسیر پیروزی، بیش از ما است.

     به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، سردار سرتیپ پاسدار مجتبی فدا ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان و شهادت شهیدان؛ کلاهدوز، جهان‌آرا، نامجو، فکوری و فلاحی  اظهار کرد: بعضی می‌پرسند چهل سال انقلاب برای ما چه کاری کرده است؟ اما  این سوال مطرح است که انقلاب چه کاری باید انجام می‌داده و نکرده است؟

وی افزود: وقتی رضاخان شاه ایران شد به دستور انگلیسی‌ها یک ارتش ۱۰۰ هزار نفری راه انداخت و با این ارتش قیام مردم و مخالفان را در منطقه زاگرس مرکزی از بین برد و با همین ارتش نهضت جنگل و قیام میرزا کوچک خان جنگلی را از سرکوب کرد.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: وقتی زمان جنگ جهانی دوم ایران اعلام بی‌طرفی کرد، همین ارتش نتوانست از موضع بی‌طرفی ایران دفاع کند و یک ساعت مقاومت نکرد. روس‌ها از شمال و انگلیسی‌ها  از جنوب وارد کشور شدند و رضاخان اجازه دفاع نداد.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: رضاخان با مخالفت حوزه و روضه، تعزیه و عزاداری، دین و اعتقادات کار را به جایی رساند که در مسجد گوهرشاد چهار هزار نفر از مردم به شهادت رسیدند.

سردار فدا گفت: کشور و حیثیت رضاخان توسط دشمن، قبضه و همه اختیارات شاه از او گرفته و انگلیس و روس همه کاره مملکت می‌شوند.

وی یادآور شد: در زمان محمدرضا نیز وضعیت و تسلط غرب بر کشور به همین گونه بود. قبل از انقلاب، کشور با ۳۰ میلیون نفر جمعیت روزانه  روزانه شش میلیون بشکه نفت می‌فروخت و امروز با ۸۵ میلیون جمعیت روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت به فروش می‌رود و این در حالی است که جمعیت دو برابر و نیم افزایش و تولید به یک چهارم تولید قبل انقلاب کاهش یافته است.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با شروع جنگ؛ ایران از کشورهای غربی درخواست سیم خاردار کرد. همین کشورهای گفتند سیم خاردار کاربرد دوگانه دارد هم نظامی و هم غیرنظامی و شما در حال جنگ هستید؛ نمی‌فروشیم. در واقع مملکتی که روزانه شش میلیون بشکه نفت تولید می‌کرد؛ توان و ظرفیت سیم خاردار را نداشت وهمه چیز وارداتی بود.

سردار فدا خاطر نشان کرد: با پیروزی انقلاب، شرافت و آبروی ملت ایران بازگشت و بخش اعظم آن هم در هشت سال دفاع مقدس و با ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن، علی‌رغم دادن شهید، جانباز، اسرا و خسارت‌های ناشی از جنگ اتفاق افتاد.

وی افزود: دفاع مقدس چنان ظرفیت و باوری برای ملت ایران ساخت که ما رو در روی امریکا ایستاده‌ایم. امریکایی که هر زمان ناوش حرکت می‌کرد، حکومت آن کشور ساقط شده بود. امروز به برکت دفاع  مقدس، اقتدار ایران نه تنها در منطقه که در جهان حفظ شده است و این دستاورد با صبر و تحمل خانواده شهدا و شرایط سختی که خانواده‌ها تحمل کردند به دست آمد.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، شرایط کنونی کشور را نیز حساس عنوان کرد و گفت: دشمنان نظام به دنبال انزوای سیاسی بودند ولی به برکت خدا نه تنها به هدف‌شان نرسیدند بلکه ایران با ورود به بریکس و سازمان همکاری شانگهای معادلات آنان را به هم ریخت.

سردار فدا گفت: امروز کشوری که اول جنگ نیازمند واردات سیم خاردار بود در نانو، فناوری‌های نوین، شبیه‌سازی، سلول‌های بنیادی، توان موشکی ودر صنعت صلح آمیز هسته‌ای جزء اولین کشورهای خاورمیانه  و ده کشور اول دنیاست و همه این ها ناشی از صبر و استقامت خانواده و همسران و فرزتدان شهداو جانبازان است.

وی با اشاره وضعیت استان اصفهان در زمان جنگ تحمیلی ادامه داد: استان اصفهان با تقدیم ۲۴ هزار شهید در جنگ، زبانزد است. در این استان یک هزار جانباز ۷۰ درصد حضور دارند. یک پنجم شهدای روحانی  و بیشترین شهدای روحانی و یک ششم شهدای دانش‌آموز کل کشور از ۳۶ هزار شهید متعلق به استان اصفهان است.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان افزود: شش مدرسه بالای ۱۰۰ شهید دانش آموز در حال تحصیل نه فارغ‌التحصیل در این استان قرار دارد که به عنوان نمونه می‌توان به مدرسه شهید منتظری نجف‌آباد با  ۲۳۴ شهید اشاره کرد.

سردار فدا ادامه داد: از بین پنج هزار ورزشکار شهید؛ ۱۱۰۰ ورزشکار متعلق به استان اصفهان است.

وی همجنین از   ۱۰۰۰ شهید کارمند، ۱۱۰۰ شهید اصناف، ۲۴۱ فرهنگی شهید و ۱۳ هزار شهید بسیجی و داوطلب خبر داد و گفت: در گلستان شهدای اصفهان و لسان الارض نزدیک به هشت هزار شهید و یک سوم شهدای استان آرمیده‌اند و این ویژگی‌ها مختص استان اصفهان است.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) گفت: استان اصفهان افتخار میزبانی از یک خانواده ۷ شهید،   سه خانواده ۶  شهید،   پنج  خانواده ۵  شهید، هفت خانواده ۴  شهید، ۳۲۲ خانواده ۳ شهید،   ۱۳۲۰ خانواده  ۲ شهید در استان و ۴۵ هزار جانباز بالای ۲۵ درصد را  دارد.

وی یادآور شد: ویژگی بعدی که جایی گفته نمی‌شود این است که اسرای استان اصفهان نسبت به بقیه استان‌ها  کمتر بوده است.

سردار فدا خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب و ایستادگی ملت و بفرموده مقام معظم رهبری، ما نزدیک به قله‌ایم و این یعنی خروج امریکا از منطقه و نوید از پیروزی و بزرگی و حاکمیت دینی در کشور می‌دهد.

کد خبر 90322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد