بهزیستی؛ سازمانی مدافع کیان خانواده و جامعه

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: بهزیستی، سازمانی مدافع کیان خانواده و جامعه است و اگر از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کنیم در حال دفاع هستیم و در دفاع مقدس به سر می‌بریم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، همایش تجلیل از کارکنان ایثارگر بهزیستی استان اصفهان برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان ضمن تبریک ایام مبارک ماه ربیع‌الاول و هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس، یک مقطع طلایی از تاریخ است، مقطعی که بی شک برای همیشه دوران، ایرانیان به آن افتخار خواهند کرد.

ناصر چاووشی با بیان اینکه در دوران تاریخ، از دوران نادر؛ به علت کشورگشایی به نیکی یاد می‌شود ادامه داد: در دوران تاریخی، مقاطعی بوده است که به آن افتخار و گاه با حسرت به آن نگاه می‌کنیم. با دیدن عکس جغرافیا و کوچک شدن آن در گذشته، همه با چنگ و دندان در حال دفاع از کشور هستیم.

وی افزود: باید قدردان مجاهدان و جوانانی باشیم که بی هیچ چشم داشتی، وجود و خون خود را برای کشور تقدیم کردند. حفظ مرزهای جغرافیایی و مرزهای این مملکت مرهون مجاهدت پدران و مادرانی بود که در خانواده، این افراد را تربیت و حمایت کردند.

چاووشی گفت: بهزیستی استان اصفهان افتخار همکاری با۵۶۰ نفرهمکار ایثارگر و رزمنده را دارد که از این تعداد؛ ۳۲۱ نفر همکار شاغل ایثارگر و  ۲۲۹ نفر همکار بازنشسته  هستند.

 مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: میانگین و حد مطلوب هدف‌گذاری جذب ایثارگران در  دستگاه‌ها ۱۵ درصد است اما وضع موجود این شاخص در بهزیستی استان، ۳۳ درصد و دو برابر از میزان اعلام شده است.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس، دو مفهوم را مهم برشمرد و گفت: مفهوم دفاع و ایثارگری از مفاهیمی است که اهمیت ویژه دارند. دفاع، فقط به معنای ایستادگی در برابر دشمن بیرونی نیست اگرچه یکی از ابعاد دفاع است و یا ایثارگری به معنای قرار گرفتن پشت خاکریز جبهه نیست.

چاووشی افزود: بهزیستی، سازمانی در حال دفاع از کیان خانواده و جامعه است و اگر از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کنیم در حال دفاع هستیم و در دفاع مقدس به سر می‌بریم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: اگر به وظایف و ماموریت‌های خود با همه محدودیت‌ها، کمبود اعتبارات، ضوابط و قوانین و بر مشکلات مددجویان صبر و حلم داشته باشیم؛ مجموعه ما یک مجموعه ایثارگر است. لذا بهزیستی یک سازمان ایثارگر و در حال دفاع دائمی از کیان و غیرت این جامعه است.

وی با اشاره به وظایف ایثارگران تاکید کرد: ایثارگری؛ عنوان قانونی است که در پرونده هریک از ایثارگران ثبت شده است. در کنار نکوداشت و قدردانی از همه مجاهدت‌های شما؛ وظایف و تکالیفی هم این عنوان به تحمیل می‌کند. اولین تکلیف؛ ثبات و پای‌بندی به ارزش‌های قبل و دوران دفاع مقدس است لذا باید تلاش کنیم تا بعد معنوی دفاع مقدس را حفظ کنیم.

چاووشی افزود: اگر این عنوان به واسطه ایثارگری و شهادت فرد دیگری است، باید به آرمان آنها وفادار بوده و از اعتبار آنان حراست و حفاظت نماییم. این مساله نه تنها در بعد اداری و اجتماعی که در بعد فردی نیز مطرح است و هر یک ما باید خارج از محیط ادارای، نماینده‌ و وفادار به اعتبار، باور، سبک رفتاری و اجتماعی آنها باشیم و در بعد اداری و اجتماعی نیز باید با تعهد کاری و رفتار مناسب تلاش کرد.

کد خبر 90248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد