حمایت دستگاه قضایی استان قم از سالمندان و معلولین بزه دیده

ایسنا/قم رئیس کل دادگستری استان قم، گفت: در راستای اجرای دستورالعمل حمایت از حقوق معلولان و سالمندان همکاری و تعامل دستگاه قضائی با سازمان هایی چون بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی ره، بسیج حقوقدانان ضروری است و در این خصوص تشکیل کارگروه حمایت از حقوق معلولان و سالمندان در استان مفید و موثر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به مفاد دستورالعمل حمایت از حقوق اشخاص دارای معلولیت و سالمند در فرایند دادرسی، گفت: با عنایت به توجه دین مبین اسلام و سفارش معصومین علیهم السلام، رعایت حقوق افراد ناتوان از قبیل معلولین و سالمندان، رفق و مدارا با آنان و حفظ کرامت و حرمت انسانی افراد دارای معلولیت و سالمندان کم توان ضروری است و این افراد می بایست مانند همه آحاد جامعه از فرصت دادرسی عادلانه در دستگاه قضائی و دریافت خدمات با کیفیت در سایر دستگاه‌ها برخوردار باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، مظفری افزود: عدم توانایی جسمی و مالی نباید مانعی برای احقاق حقوق معلولین و سالمندان بزه دیده باشد و همه کارکنان اداری و قضایی باید امور اداری و قضایی معلولین و سالمندان را با سهولت، سرعت و دقت انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان قم تاکید کرد: در ادارات و مجتمع‌های قضایی استان می بایست محلی برای پاسخگویی و ارائه خدمات به معلولین و سالمندان در نظر گرفته شود.

این مقام قضایی با تأکید بر وظایف معاونت‌ اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در راستای حمایت از حقوق معلولان و سالمندان، تصریح کرد: در راستای اجرای دستورالعمل حمایت از حقوق معلولان و سالمندان همکاری و تعامل دستگاه قضایی با سازمان هایی چون بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج حقوقدانان ضروری است و در این خصوص تشکیل کارگروه حمایت از حقوق معلولان و سالمندان در استان مفید و موثر خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، اقدامات خاص دستگاه‌های اجرائی استان در خصوص حمایت‌ از معلولان و سالمندان را در دوره‌های زمانی مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد و نسبت به تشکیل کارگروه استانی جهت حمایت از معلولین و سالمندان اهتمام ورزد.

کد خبر 89741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد