زندانیان قم با فرزندان خود خارج از زندان دیدار می‌کنند

دادستان عمومی و انقلاب قم از تدابیر دادستانی برای ملاقات والدین زندانی و اطفال آنان در محیطی خارج از زندان با حفظ مسائل امنیتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادستانی عمومی و انقلاب قم، حجت‌الاسلام حسن غریب با اشاره به تدبیر دادستانی برای فراهم‌سازی امکان ملاقات والدین زندانی با اطفال آنان در محیطی خارج از زندان اظهار کرد: به‌منظور صیانت از حقوق، کرامت، مصالح و سلامت روان و سلامت اجتماعی کودکان و والدین زندانی، امکان ملاقات آنان در محیطی متناسب باروحیه کودکان فراهم شد.

مریم مقیسه دادیار شعبه سرپرستی قم نیز در ادامه درخصوص این طرح گفت: طی جلسه با مسوول ناظر بر زندان‌های قم توافق شد که برای این ملاقات محیطی مناسب خارج از زندان با حفظ تدابیر امنیتی و نظارت مددکار زندان تعبیه گردد و به‌صورت آزمایشی اولین ملاقات مادر زندانی با کودکان خود در واحد مشاوره مجتمع پناه امن صورت گرفت که در این دیدار کودکان از طریق بازی با مادر خود ارتباط عاطفی و مطلوبی برقرار کردند.

سعید نجفی سرپرست واحد مددکاری مجتمع پناه امن قم نیز همچنین در خصوص این طرح گفت: با وجود خدمات مراقبین بهزیستی خلأ عاطفی کودکان به طور کامل تأمین نمی‌شود و نیازمند دیدار و ملاقات با والدین خود هستند و چنانچه این دیدار در محیطی امن و مناسب صورت پذیرد والدین در دنیای ذهنی آنان مطلوب باقی خواهند ماند و بعد از آزادی والدین زندانی، مجدداً خانواده می‌تواند محیط امنی برای طفل باشد.

نجفی بیان داشت: دلبستگی ایمن یکی از نیازها و حقوق اولیه کودک است که باید موردتوجه مراجع ذی‌صلاح قرار گیرد و نادیده‌گرفتن این نیاز باعث بد تنظیمی هیجانی اطفال در آینده می‌شود.

کد خبر 89331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد