۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

لوایح و برنامه‌های دولت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

پیگیری وضعیت رفاهی مددکاران «۱۲۳»
لوایح و برنامه‌های دولت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از سرفصل‌هایی در برنامه هفتم برای رفع آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایسنا،  انسیه خزعلی در بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی در تهران و شیرخوارگاه آمنه ضمن قدردانی از پرسنل خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی گفت: امید است با همت شما بتوان از افزایش آسیب پیشگیری شود.

وی افزود: در برنامه هفتم برای رفع آسیبها سرفصل‌هایی دیده شده و لوایح و برنامه‌هایی را در دست داریم.

انسیه خزعلی در حاشیه بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در بخش آسیب‌های مرتبط با خانواده و زنان فصل خاصی دیده شده و مراحلی را طی کرده است. در مجلس نیز مطالبی به آن افزوده شد و امیدواریم مراحل نهایی را طی کند.

وی افزود: بخش‌هایی مربوط به بهزیستی و وزارت کار و مسائل مربوط به کودکان، زنان و خانواده‌های بدسرپرست نیز در جای خودش دیده شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه معاونت برای تقویت زیرساخت‌های ۱۲۳ برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز توضیح داد: برنامه‌ها و آمارها نشان می‌دهد که اکنون شرایط بهتری را نسبت به سالهای قبل داریم اما باید بهتر از این شود.

خزعلی همچنین از پیگیری وضعیت رفاهی مددکارانی که در این بخش مشغول به کار هستند و شرایط مناسبی ندارند نیز خبر داد و گفت: تجهیزات وسایل نقلیه و اورژانس که به موقع به مواردی مثل آسیبها رسیدگی کند، جزء نیازها و پشتیبانی‌هایی است که باید توسط دولت و برخی نیز توسط آیین نامه‌ها انجام شود.

انسیه خزعلی همچنین در این نشست، با بیان اینکه خانواده اساس، ریشه تمدن و فرهنگ ماست، گفت: از روز خانواده، رویداد خانواده و فرهنگ عامه را آغاز کردیم.

وی با تاکید بر موضوع فرهنگ و خانواده افزود: ۹ کارگروه را در زمینه خانواده ایجاد کردیم تا همه نیازهای خانواده پوشش داده شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فرزندخواندگی و نشستی که همزمان با روز بهزیستی با حضور ریاست جمهوری و فرزندخواندگی برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در نشستی که خدمت رییس‌جمهوری بودیم خانواده‌هایی را دیدیم که با چه شوق و هیجانی فرزندان معلول را به فرزندی گرفته بودند و اینها جای تقدیر دارد که چقدر جامعه ما فهیم و بالنده است.

خزعلی در ادامه با بیان اینکه مسئله هم‌افزایی را جدی بگیریم، گفت: بودجه یک درصدی را داریم و قرار است بخشی از آن به آسیب‌ها بپردازد و همه دستگاه‌ها برنامه‌های عملیاتی خود را ارائه داده‌اند اما در مرحله اجرا باید زودتر وارد شویم. ۶ ماه از سال گذشته و برای اینکه این یک درصد را در جهت مسئله زنان و توانمندسازی و ارتقای جایگاه زنان و رفع آسیبها از زنان هزینه کنیم، فرصت کمی داریم.

وی با بیان اینکه همانطور که می‌دانید دستگاه‌ها فقط می‌توانند ۳۰ درصد اعتبارشان را در دستگاه خودشان داشته باشند ادامه داد لذا به دستگاه‌ها توصیه می‌کنیم تا بخشی از آن را به مسئله مهدکودک و حمایت از کارمندان دارای کودک اختصاص دهند و بقیه را باتوجه به اولویت‌های مشخص شده مانند آسیب و مشاوره زوجین تخصیص دهند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه اصلاحاتی در آیین نامه‌ها صورت گرفته و اصلاحات دیگری در دست است، گفت: امید است موضوع درمان ناباروری با حمایت بیمه‌ای که انجام گرفته، پیش برود.

کد خبر 89312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد