بیست و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور برگزار شد

بیست و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور، صبح امروز با حضور اعضای این ستاد در ساختمان بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، حاضرین جلسه؛ ضمن ارائه گزارشی از نتایج پیگیری ها و پیشرفت مصوبات جلسات قبلی، بر لزوم توجه و پیگیری سخنان رئیس جمهور در هفته بهزیستی در خصوص مناسب سازی در ادارات و نهادهای دولتی تأکید کردند.

غلامرضا رضایی فر رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی با اشاره به محور های جلسه گفت: دو موضوع مهم در این جلسه مطرح شد که یکی از آنها پاسخگویی به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت مناسب سازی ۸۶ ایستگاه سراسری راه آهن بود که پس از بررسی این ایستگاه ها توسط همکاران سازمان بهزیستی و مطابقت با چک لیست های استاندارد؛ مشخص شد که ۵ استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، گیلان، مازندران و لرستان، بالاترین نمره مناسب سازی را داشته اند و بقیه استان ها نیز در رتبه های متوسط و پایین قرار گرفته اند.

وی افزود: این نتایج به شرکت راه آهن اعلام شد و مقرر شد کارگروهی برای رفع مشکلات این ایستگاه ها تشکیل شود تا در آینده نزدیک تمامی ایستگاه های قطار را در وضعیت مطلوب مناسب سازی و دسترس پذیری ببینیم.

رضایی فر همچنین به پیشنهاد سازمان بهزیستی به راه آهن اشاره کرد و افزود: پیشنهادی مبنی بر مناسب سازی سیستم های دیداری و نوشتاری برای ناشنوایان در ایستگاه ها و داخل واگن ها ارائه شد. همچنین یک تجربه موفق از مناسب سازی یک واگن در مسیر تهران-مشهد معرفی شد.

وی افزود: همچنین پیشنهاد مناسب سازی یک واگن در هر قطار از نظر عرض راهرو و کوپه ها، سرویس بهداشتی و... ارائه شد. به کارگیری لیفتراک مخصوص برای جابه جایی و ورود افراد دارای معلولیت به داخل واگن ها و ارائه خدمات ویژه به افراد دارای معلولیت در قطارها نیز پیشنهادهای  دیگری بود که در جلسه مطرح شد.

رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور گفت:موضوع دوم جلسه اجرایی کردن تبصره ذیل ماده هفت آیین نامه اجرایی ماده سه مبنی بر دسترس پذیری وبگاه ها و سامانه های ارائه خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی به منظور تسهیل خدمات رسانی به افراد کم بینا و نابینا بود.

وی افزود: به همین منظور مکاتبه ای از سوی سازمان بهزیستی با ۹۹ دستگاه دولتی انجام شده است  تا گزارش دسترس پذیری وب گاه ها را ارائه دهند که تنها ۱۰ نهاد دولتی به این مکاتبه پاسخ داده اند و در این خصوص اقدام کرده اند. پیگیری از ۸۹ دستگاهی که در این خصوص اقدامی نکرده اند؛توسط سازمان بازرسی کل کشور در دستور کار قرار گرفته است و از طریق مکاتبه مورد بازخواست قرار می گیرند.

کد خبر 87526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =