رونمایی از نشان مناسب سازی اماکن عمومی دولتی و غیر دولتی

همزمان با هفته بهزیستی و در بیست و ششمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور از نشان مناسب سازی اماکن عمومی دولتی و غیر دولتی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، غلامرضا رضایی فر رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در بیست و ششمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور که در وزارت کشور برگزار شد در خصوص این نشان گفت: نشان مناسب سازی در دو سطح و بر اساس چک لیست های استاندارد تهیه شده به ساختمان ها و امکن عمومی دولتی و غیر دولتی واگذار می شود.

وی افزود: بر اساس ارزیابی کارشناسان از اماکن عمومی و ساختمان های دولتی و غیر دولتی فضاهای ارزیابی شده که بالای ۹۵ نمره از ۱۰۰ را کسب کنند، نشان طلا و به امتیاز بین ۸۵ تا ۹۵ نشان نقره تعلق خواهد گرفت.

رضایی فر در خصوص اینکه چه ساختمان ها و فضاهایی ارزیابی خواهند شد، گفت: بر اساس فراخوان عمومی که منتشر خواهد شد، اماکنی که می خواهند در این ارزیابی شرکت کنند درخواست های خود را به دبیرخانه های استانی ارسال می کنند و تیم ارزیاب در محل حاضر و ارزیابی خواهد کرد و در نهایت تیمی متشکل از کارشناسان دستگاه های مختلف و گروه های افراد دارای معلولیت ارزیابی را تائید خواهند کرد.

رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با بیان اینکه به غیر از نشان، گواهینامه مناسب سازی هم به این اماکن اعطا می شود، گفت: اعتبار این گواهینامه و ارزیابی ۳ ساله است و بعد این زمان اماکن مورد نظر مجدد مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

در این جلسه که معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و  معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور نیز حضور داشتند از نشان مناسب سازی رونمایی شد.

کد خبر 85900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =