معتادان متجاهر در پاکدشت آموزش‌های مهارتی دریافت می کنند

رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: به منظور توانمندسازی معتادان متجاهر، طرح ارائه آموزش‌های مهارتی در کمپ‌های ترک اعتیاد این افراد اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، نادره افشارها روز سه‌شنبه در جریان بازدید مسئولان پاکدشت از کمپ ترک اعتیاد معتادان متجاهر ماده ۱۶ کمیل این شهرستان اظهار داشت: اعتیاد بلای خانمان سوز و ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی است و برای زودودن چهره جامعه از اعتیاد لازم است تا حمایت های مادی و معنوی از خانواده های معتادان در راستای تحکیم بنیان خانواده، فرهنگ سازی و آشنایی نوجوانان و جوانان با مضررات مواد مخدر صورت گیرد.

وی افزود: اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت با هدف حمایت از افراد معتاد رها یافته از این بلای خانمان‌سوز، تسهیلات اشتغالزایی در نظر گرفته که این امر نقش به سزایی در جلوگیری از بازگشت مجدد این افراد به دام اعتیاد دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ کمیل پاکدشت صورت گرفته، ارائه آموزش‌های مهارتی برای افراد تحت درمان است تا این افراد با کسب مهارت منسب برای اشتغال بتوانند بار دیگر به دامان جامعه باز گشته و با کسب درآمد لازم، بار دیگر به سمت اعتیاد سوق پیدا نکنند.

افشارها تأکید کرد: زمانی که فرد درمان شده از اعتیاد دارای مهارت لازم باشد، این توان را پیدا می‌کند که با اشتغال به کار و استقلال مالی شرایط را کنترل کرده و تا حدود زیادی از بازگشت مجدد به بیماری اعتیاد جلوگیری شود.

وی با اشاره به این که کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ کمیل از ظرفیت ۳۰۰ نفری ماده و ۴۰ نفری ماده ۱۵ (معتاد خودمعرف) برخوردار است، افزود: شهرستان پاکدشت از ۱۶مرکز بازتوانی و بهبودی معتادین تحت نظارت بهزیستی برخوردار است که از این تعداد، ۱۲ مرکز اقامتی و چهار مرکز سرپایی درمان برخوردار است که از مجموع ۱۲ مرکز اقامتی، ۱۱ مرکز مختص آقایان و یک مرکز به بانوان اختصاص دارد.

۲۵ تا ۳۱ تیر در تقویم جمهوری اسلایم هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد خبر 85796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد