۹ گروه همیار  زنان سرپرست خانوار در خوزستان افتتاح شد

صبح امروز همزمان با پنجمین روز از گرامیداشت هفته بهزیستی، آیین افتتاح گروه همیار زنان سرپرست خانوار " پرنگ دز" شهرستان دزفول ، به صورت آنلاین و به میزبانی استان خوزستان و با حضور مجازی معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و مدیران کل و معاونین امور اجتماعی بهزیستی سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان ،مدیر کل بهزیستی استان  در حاشیه این آیین،  یکی از اهداف اصلی سازمان بهزیستی را، توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش و کمک به استقلال اقتصادی آن‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: به‌مناسبت هفته بهزیستی،  و همزمان با سراسر کشور ،افتتاح گروه همیار پرنگ دز را در شهرستان دزفول داشتیم، و همزمان۸ گروه همیار دیگر نیز در سطح استان افتتاح شد.

مهران کریمیان گفت: در سطح خوزستان ۳۵ گروه همیار بهزیستی در زمینه‌های مختلف صنایع دستی، خیاطی، نانوایی، لبنیات، آرایشگری ،چرم دوزی،فروش پوشاک و... در حال فعالیت هستند.

وی افزود: گروه همیار ،گروهی از زنان سرپرست خانوار نیازمند تحت پوشش هستند که با حمایت سازمان،به منظوردستیابی به استقلال اقتصادی و اجتماعی و استفاده از قابلیت های گروهی در راستای توانمندسازی خود فعالیت می کنند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان  هدف از تشکیل این گروهها را کاهش مدت حمایت های مستمر سازمان،پایین آمدن سطح وابستگی جامعه هدف و افزایش خوداتکایی اقتصادی،روانی،اجتماعی زنان سرپرست خانوار و ارتقاءسطح آموزش و مهارت ها در آنان عنوان کرد.

کریمیان تصریح کرد : اعضا گروه از حداقل ۵ تا ۷نفراز زنان و دختران سرپرست خانوار تشکیل می شود و سن اعضاء از ۱۸ تا ۶۰سال بوده که ترجیحا"اعضاءیک گروه می بایست از لحاظ هدف،استعداد،علائق و...همگن و هم سنخ باشند ونماینده اعضاء با توافق سایر اعضاء انتخاب  و می بایست مسئولیت در گروه به صورت اشتراکی و چرخشی باشد و مددکار یا کارشناس گروه نقش تسهیل گر را بر عهده دارد.

وی در ادامه با اشاره به عقد تفاهم‌نامه‌هایی بین سازمان بهزیستی خوزستان و سازمان فنی‌حرفه‌ای، صنایع دستی و پارک علم‌وفناوری، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری بهزیستی خوزستان برای امسال این است که بتوانیم موضوع مهارت‌آموزی را بین جامعه هدف و خانواده‌های تحت پوشش ترویج دهیم و مهارت‌آموزی در زمینه صنایع دستی در بین بانوان تحت پوشش، یکی از موارد مهم و مورد تأکید ماست.

کریمیان با بیان اینکه هر ساله به صورت مجازی و حضوری دوره های آموزشی مهارت های کسب و کار ،مهارت های بازاریابی و فروش و مدیریت مالی جهت اعضا گروه و مددکاران مربوطه برگزار  می شود،اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری ۲۵۰۰ نفر از جامعه هدف بهزیستی که معلولین و بانوان سرپرست خانوار هستند را درراستای تسهیل‌گری اشتغال همراهی کرده تا بتوانند شغلی را برای خود راه‌اندازی، و به استقلال اقتصادی برسند.

گفتنی است  گروه همیار زنان " پرنگ دز" شهرستان دزفول متشکل از ۷ بانوی سرپرست خانوار که در زمینه کپو بافی و بافت گلیم و تابلو فرش فعالیت می کنند.

کد خبر 85433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد