همزمان با هفته بهزیستی مانور تیمهای امدادگر در بحران های اجتماعی در شهرکرد برگزار شد

مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: در سالجاری 749 نفر در مراکز اورژانس اجتماعی استان پذیرش و از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان علی نصری روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مانور خودروهای امدادی 123 ، 115 ، 125 و 110 با محوریت اورژانس اجتماعی به مناسبت هفته بهزیستی افزود: هم اکنون در استان ۳۴ مرکز مداخله در بحران، اورژانس اجتماعی، خدمات اجتماعی در مناطق کمتر برخودار و ۹ مرکز خدمات سیار فعال است.


وی اظهارداشت: در مرکز اورژانس اجتماعی به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب در موضوعاتی همچون اختلافات خانوادگی، همسرآزاری، کودک‌آزاری، کودکان کار و خیابانی، زنان و دختران آسیب دیده، افرادی که اقدام به خودکشی می کنند و یا قصد خودکشی دارند، فرار از منزل، کودکان خیابانی و کار، سالمندان و معلولان آزار دیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، سایر افرادی که در شرایط بحرانی و حاد قرار دارند؛ خدمات‌رسانی در قالب خط ۱۲۳، مرکز مداخله در بحران، خط سیار و پایگاه های خدمات اجتماعی ارائه می‌شود.


وی افزود: همه مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه آسیب اجتماعی مورد را با شماره تلفن ۱۲۳ میان گذاشته و راهنمایی و مشاوره دریافت کنند.


نصیری با اشاره به برگزاری مانور خودروهای امدادی در استان گفت کارشناسان و مددکاران اورژانس اجتماعی با هدف معرفی فعالیت‌های سازمان بهزیستی، برنامه اورژانس اجتماعی و آگاه‌سازی در خصوص پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور در معابر و میدان‌های اصلی شهر به اطلاع‌رسانی در این حوزه پرداختند.


اورژانس اجتماعی با هدف در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه ، ارتقاء توانمندیهای افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی ، شناسایی آسیب های اجتماعی نوپدید و بازپدید ، مداخله موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات به اقشار در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در چهار حوزه خط 123، خدمات سیار، مرکز مداخله در بحران و پایگاه خدمات اجتماعی به گروه های هدف خدمات ارائه می کند.

کد خبر 85385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد