شمیرانات| مصاحبه رادیویی مینا رجایی سرپرست بهزیستی شهرستان شمیرانات با رادیو گفت و گو

مدیر بهزیستی شهرستان شمیرانات در مصاحبه با رادیو گفت و گو مهمترین رسالت سازمان را خدمت رسانی به معلولین، زنان سرپرست خانوار و معتادین، کودکان دانست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مینا رجایی در این گفتگو اذعان داشت:  در ارتقاء بهداشت روانی و اجتماعی، سازمان بهزیستی نقش ویژه ای دارد.

وی گفت: در حال حاضر ما با ۴۳۰ مرکز درخدمت این عزیزان هستیم. درحوزه پیشگیری ۱۹۰ مرکز در سطح شهرستان شمیرانات وجود دارد، همانطور که از اسمش پیداشت در خصوص پیشگیری و زندگی با کیفیت بالا فعالیت می کنند.
رجایی بیان داشت: ۱۷۵ مرکز مشاوره در سطح شهرستان در خدمت جامعه هدف می باشد که ۱۵۶ مرکز غیردولتی است، که از طریق طرح و اجرای مداخله باعث بهبود بهداشت روانی و وضعیت گروه های هدف می شود.
وی گفت: تشخیص ناشنوایی در گذشته بین ۲/۵تا ۳ سال بوده و مداخله به هنگام در نواقص شنیداری کشف می شد و در حال حاضر این تشخیص از بدو تولد شروع شده که با مشاوره و آزمایش ژنتیک می توان مشکل های احتمالی را پیش بینی کنند و در صورت بروز بیماری و تشخیص برنامه ریزی برای جنین صورت بپذیرد.

مدیر بهزیستی شهرستان گفت: در حوزه توانبخشی بیش از ده هزار معلول در شمیرانات است که ۲۴۷۰ نفر در مراکز شبانه روزی اقامت دارند. ۴۸نفر در ۵۷ مرکز خدمات توانبخشی ذهنی و جسمی و سالمندان خدمت میگیرند. ۷ مرکز روزانه و ۲۹ مرکز سالمندان در شهرستان مشغول خدمت رسانی هستند.

رجایی گفت: سازمان بهزیستی در حال تغییر رویکرد از نگهداری در موسسات به سمت خانه های کوچک و خانواده محور گرایش پیدا کرده است. ۸۶۰ نفر از معلولین از یارانه بهرمند می شوند. ۳۱۷ مجهول الهویه سالمندان در این شهرستان وجود دارد.
در حوزه امور اجتماعی، ۳۲مرکز فعال داریم، در این حوزه جامعه هدف ما زنان بی سرپرست، بدسرپرست، کودکان و آسیب دیدگان اجتماعی هستند. برای زنان سرپرست خانوار بیمه، کارو مستمری بگیر شدن از فعالیت های این حوزه محسوب می شود، دانشجویان، دانش آموزان مورد حمایت قرار می گیرند. فرزندخواندگی، دریافت شناسنامه برای افراد مجهوال الهویه از دیگر اقدامات این حوزه می باشد.

این مقام مسئول بیان داشت: این کودکان به محض ورود به خانواده زیستی تمام مراحل فرزندخواندگی انجام میپذیرد و به خانواده بازپیوند می شوند. از ابتدای سال ۳۲ مورد تشکیل پرونده صورت گرفته است که ۲۲ مورد آن موفق به فرزند پذیر شدن و ۱۰ کودک معلول و پبگیری درمان که به خانواده زیستی بازپیوند شده اند.
در پایان رجایی گفت: از دیگر فعالیت های سازمان اورژانس ۱۲۳ اجتماعی است که خدمات تیم سیار پیشگیری قبل از وقوع مشکل و حتی قبل از مداخله های قضایی می باشد. طبق ماده ۸۸ اجرایی احکام ملاقات فرزندان طلاق و حضانت که تفاهم نامه ای بین دادگستری کل استان تهران، رئیس پلیس پیشگیری استان تهران، مدیر سلامت استان تهران و سازمان بهزیستی محل امنی در نظر گرفته شده برای ملاقات فرزندان و اولیای این عزیزان.

کد خبر 85026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد