افتتاح اولین خانه کوچک حمایتی در استان

اولین خانه کوچک حمایتی ویژه بانوان دارای معلولیت ذهنی (خفیف) در استان و با ظرفیت نگهداری ده نفر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، همزمان با هفته گرامیداست تاسیس سازمان بهزیستی کشور اولین خانه کوچک حمایتی معلولین ذهنی (نیک مهر) در استان با حضور فرماندار شهرستان سمنان، معاون توانبخشی و جمعی از اعضای شورای معاونین بهزیستی استان افتتاح شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولین استانی نیز حضور داشتند، فرماندار شهرستان سمنان ضمن تبریک ۲۵ تیرماه سالروز بهزیستی و تقدیر از خدمات ارزشمند این سازمان به جامعه هدف، خدمت به این قشر از جامعه را عبادت دانسته و اظهار داشت : بهزیستی نهادی مقدس و ارزشمند، که در ارتباط مستقیم با خانواده های آسیب پذیر و معلولین عزیز است. و همواره تلاش کرده تا با حفظ کرامت و شخصیت انسانی جامعه هدف در راستای زدودن بسیاری از مشکلات و نارسایی های آنان گامی بردارد.

 بهرامی فرماندار سمنان : حمایت همه جانبه از فعالیتهای بهزیستی و سوق دادن خیرین جهت جذب مشارکتهای مردمی برای رفع نیازهای این مجموعه را وظیفه خود میدانم.

در ادامه این مراسم، دکتر میراج معاونت توانبخشی بهزیستی استان ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی و با تاکید بر شعار" برای مردم _ برای به زیستن" به همه همکاران صبور و متخصص، در سخنان کوتاهی با اشاره به اهمیت رشد توانمندی‌های افراد در خانواده  و تاکید بر فرهنگ سازی نگهداری افراد دارای معلولیت ذهنی توسط کانون گرم خانواده اذعان داشت :سازمان بهزیستی کشور با توجه به رویکرد فعالیت خانواده محوری و کوچک ‌سازی مراکز تجمعی شبانه‌روزی و همچنین توجه به رعایت حقوق معلولین قصد دارد خانه‌های کوچک حمایتی و گروهی را برای معلولان ذهنی، جسمی، بیماران روانی مزمن و سالمندان گسترش دهد تا از این طریق خدمات بهینه‌ای به شیوه منسجم در محیطی عاطفی، اجتماعی و آموزشی مناسب در خانه‌هایی مشابه منازل عادی ارائه دهد؛ هدف بهزیستی بهره‌مندی معلولین از خدمات آموزشی حرفه‌ای و حتی تحصیلی و شغلی است تا در صورت وجود بستر مناسب به سطحی ازتوانمندی و استقلال برسند.

دکتر میراج : امروز همزمان با سالروز تآسیس سازمان بهزیستی کشور و در راستای رویکرد کوچک سازی مراکز شبانه روزی در سازمان، در استان سمنان اولین خانه کوچک حمایتی نیک مهر ویژه بانوان دارای معلولیت ذهنی (خفیف) و با ظرفیت نگهداری ده نفر رسما افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 وی در ادامه : باتوجه به نوع کاربری مراکز اعم از خانه‌های مراقبتی بیماران روانی، سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی و معلولان ذهنی، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی متقاضیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همچنین ویژگی، معیارها و استانداردهای موردنظر در این خانه‌ها نیز طبق دستوالعمل تعریف شده است، به عبارت دیگر متقاضیان راه اندازی خانه های مراقبتی کوچک ابتدا دستورالعمل‌ها را مطالعه و براساس آن فضای خود را تعریف می‌کنند و سپس مجوز برای آنها صادر می‌شود. همچنین  اداره کل بهزیستی استان از علاقه مندان واجد شرایط صاحب امتیازی خانه های کوچک دعوت به همکاری می نماید.

کد خبر 84710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد