بهزیستی؛ وعده‌گاه همسوسازی تلاش جامعه

یادداشت معاونت توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی به‌مناسبت فرارسیدن هفته بهزیستی

تا پیش از این، هفته بهزیستی و قلم فرسایی‌هایی که برای این مجال مبارک انجام می‌شد، بیشتر به ارائه آمار و ارقام از آنچه انجام شده و آنچه باید که انجام شود، می‌پرداخت. اما در این یادداشت کوتاه می‌خواهم با گوشزد کردن ماهیت اولیه، ابتدایی و هدف غایی که شورای انقلاب در بدو تاسیس بر عهده این مولود مبارک انقلاب نهاد، بار دیگر از تمام مخاطبان این پیام برای تجدید پیمان با این اهداف دعوتی دوباره نمایم.

جامعه‌ای که علی (ع) را الگوی تمام و کمال خود در تمام شئونات می‌داند، به یمن این تاسی مبارک و میمون، قدرتی بالقوه در یکسوسازی توان تک تک آحادش برای رفع مشکلات دارد. در طول چهل و پنج سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی بارها شاهد این اتحاد بی‌نظیر و همدلی بی‌بدیل بوده‌ایم. از هشت سال دفاع مقدس تا مجاهده‌هایی که در حفظ انقلاب در مقابل تلاش‌های دشمنان انجام شده.

به جرات می‌توانم بگویم اگر دولت در جستجوی خدوم‌ترین، وظیفه‌شناس‌ترین، نوع دوست‌ترین و عاشق‌ترین کارمندانش باشد باید این مهم را در میان سازمان بهزیستی بجوید که غیور مردان و بزرگ زنانی که در این وادی آستین همت به خدمت خلق بالا زده‌اند، میقاتی مقدس آفریده‌اند برای پیوند دانش توانمندسازی به والاترین سطوح انسان دوستی و از خودگذشتگی. اما سازمان بهزیستی، ورای تمام وظایفی که به عهده دارد و به یمن سرمایه انسانی بی بدیلش حرکتی مستمر و توقف ناپذیر به سمت این اهداف دارد، موعدی مقدس برای هم افزایی توان تمام کسانی است که با عشق دینی و ملی خود، عزم رفع مشکلات همنوعان خود را در سر دارند. بسیارند کسانی که گرچه به طور رسمی از بدنه این سازمان محسوب نمی‌شوند، اما ادامه حرکت رو به جلو سازمان بهزیستی بدون حضور پرخیر و برکت این عزیزان در تصور نمی‌گنجد. فعالیت بیش از ۱۱۰ مرکز شبانه روزی و ۱۰۰ مرکز روزانه جهت ارائه خدمات توانبخشی به جامعه هدفی با جمعیت بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر، یکی از درخشان‌ترین تجلی‌های همسوسازی عزم ملی برای توانمندی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت است. این حبل المتین که شاید مانندش در کمتر کشور و جامعه‌ای یافت شود، هرگز و به هیچ عنوان نباید در برنامه‌ریزی و مدیریت سازمان بهزیستی نادیده انگاشته شود چرا که این سازمان با تمام وسعت و دانش نیروی انسانی که در آن به فعالیت مشغولند، بدون پشتوانه جامعه اسلامی ایران در رسیدن به اهدافش ابتر و ناتوان به نظر می‌رسد. از سوی دیگر از فرد فرد جامعه ایران، با هر نژاد و زبان، با هر کیش و آیین و باور و با هر سطح از تمکن مالی به عنوان برادری خدمتگزار، استدعا می‌کنم سازمان بهزیستی را در راه پرفراز و نشیب اعتلای توانمندی و نزدیک شدن به عدل علوی، تنها نگذارند و بیش تر از بیش، همسو و همصدا یاور انقلاب و این مولود مبارکش باشید.

حمیدرضا علیزاده رضایی

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی

کد خبر 84174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد