دوره آموزشی مداخلات و حمایتهای روانی اجتماعی در بحران‌ها (طرح محب) باموضوع لایه‌های حمایتی و تریاژ روانشناختی در محل بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد

دوره آموزشی طرح محب باحضور ۱۳۰نفراز روان‌شناسان، مشاورین و مددکاران داوطلب دولتی و غیردولتی از شهرستان‌های مختلف به مدت ۸ساعت در محل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این همایش با اشاره به اینکه تیم‌های محب در مانورشرق کشور که در روز چهارشنبه برگزارشد حضور فعال داشتند، گفت: هدف از برگزاری این قسم از دوره‌های آموزشی فرهنگ‌سازی و ارتقای سطوح شناخت عمومی نسبت به انواع مخاطرات طبیعی و انسان‌ساخت می‌باشد. بلایای طبیعی همواره یکی از عوامل تهدیدکننده زندگی بشر در جهان به شمار می‌روند. ایران یکی از مستعدترین کشورهای جهان برای وقوع حوادث و بلایای طبیعی است. علاوه بر خسارات فیزیکی و اقتصادی ناشی از حوادث طبیعی وانسان ساخت، آسیب‌های روانی واجتماعی پس از حوادث نیز مهم و قابل توجه می‌باشد.

دکتر مسعود فیروزی افزود: طرح محب از سال ۸۶ جزء فعالیت‌های دفتر مشاوره و روانشناختی معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی قرارگرفته است و تاکنون داوطلبان متقاضی شرکت در  این طرح که شامل روان شناسان و مددکاران می‌باشند درقالب تیم‌هایی زیر نظر پایگاه‌های اجرای این طرح که عمدتا مراکز مشاوره ‌می‌باشند، آموزش‌های لازم را دریافت نموده‌اند.

در ادامه، کارشناس استانی طرح محب با بیان اینکه طی فراخوان قبلی، متقاضیان درسامانه جامع مشاوره قسمت داوطلبین محب ثبت‌نام کرده بودند و از این گروه برای شرکت در این دوره دعوت به‌عمل آمد، گفت: مدرس این دوره سرکار خانم دکتر نریمانی از اساتید و فعالین طرح محب درکشور می‌باشند که تجربه حضور میدانی در حوادثی نظیر زلزله بم، زلزله کرمانشاه، سیل لرستان، حادثه تروریستی شاه‌چراغ شیراز و...را در رزومه کاری خود داشته‌اند. در این کارگاه یک‌روزه، آموزش به شیوه یادگیری فعال بود و داوطلبان طرح محب در این دوره مشارکت فعال داشتند.

محبوبه عباس‌زاده لاله در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه افراد برای عضویت درتیم‌های تخصصی ارائه دهنده حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان‌ساخت بایستی چه شرایطی داشته باشند، گفت: دارا بودن حداقل  مدرک کارشناسی در گرایش‌های مشاوره، روانشناسی و مددکاری در جهت ارائه حمایت‌های روانی اجتماعی، دارا بودن حداقل ۳ سال سابقه کار مؤثر در حوزه مشاوره و حمایت‌های روانی اجتماعی در راستای ارائه خدمات تخصصی، برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی و توانایی انجام کار تیمی، برخورداری از روحیه مشارکت‌پذیری و متعهد به اصول و اهداف بشر دوستانه، شرکت در دوره‌های تخصصی و عمومی طرح محب که توسط بهزیستی برگزار می‌گردد، از جمله شرایط عضویت در این تیم‌های تخصصی است. شایان ذکر است که حداقل سن برای ارائه حمایت‌های روانی اجتماعی عمومی حدالاقل ۲۴ سال می‌باشد. علاقمندان می‌توانند در سامانه جامع مشاوره به نشانی  http://moshavereh.behzisti.ir  ثبت‌نام نمایند.

کد خبر 84143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد