دومین جلسه هم اندیشی و آموزش فرزندخاندگی

برگزاری دومین جلسه ویژه مشاوران فرزندخواندگی به منظور بررسی و ارتقا سطح خدمات مشاوره ای و روانشناختی در فرآیند فرزند پروری با حضور مدیرکل، معاون و کارشناسان بهزیستی استان و کارشناسان مراکز مشاوره

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان دومین جلسه ویژه مشاوران فرزندخواندگی به منظور بررسی و ارتقا سطح خدمات مشاوره ای و روانشناختی در فرآیند فرزند پروری با حضور مدیرکل، معاون، و کارشناسان مراکز مشاوره استان در سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان شاهرود برگزار شد.

دکترمحودمنطقی مدیرکل بهزیستی استان ضمن خیر مقدم و تشکر ویژه از حضور کارشناسان با تاکید بر اینکه در یک نگاه کلّی فرزند خواندگی عبارت است از: واگذار نمودن سرپرستی و نگهداری کودکان بی سرپرست به خانواده های تقاضا کننده که دارای شرایط لازم می باشند.

مدیرکل بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی هسته مرکزی برای تعیین و تکلیف برای زوجینی که متقاضی فرزند خواندگی می باشد و پذیرش فرزندان توسط خانواده ها را امری بسیار مهم خواند و با تأکید بر اینکه نسبت به فرهنگ‌سازی و تبیین اهمیت فرزندخواندگی به جامعه باید توجه ویژه شود.

منطقی با توجه به برگزاری این جلسات و هم اندیشی گفت: موضوعات این جلسات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و نیاز به نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات جدید هستیم تا بتوانیم جلسات بعدی را با موضوعات جدیدتری ارائه دهیم تا بتوان خروجی بهتری داشته باشیم.

وی همچنین از دیگر اهداف برگزاری این جلسات تبادل تجربیات و ایجاد ارتباط موثر و صمیمی بین خانواده های فرزندپذیر و تقویت فرهنگ فرزندخواندگی، ارائه خدمات و پیگیری های تخصصی حوزه فرزند خواندگی می باشد و این جلسات به صورت مستمر و ادواری برگزار خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی ادامه داد: نکات مهم و اساسی در فرزندخواندگی وجود دارد که مهمترین آن پیدا کردن والدین شایسته که دارای سبک زندگی بهتر برای فرزندان بهزیستی می باشد و همچنین همیشه سطح درآمد و تحصیلات از مهمترین ویژگی خانواده های متقاضی فرزند خواندگی نمی باشد.

منطقی در پایان تاکید کرد خانواده هایی که فرزندان را به فرزندخواندگی می گیرند نیاز است ارتباط خود را بامشاوره ها امه بدهند تا بتوانند رفع مشکلات و موانع شوند و همچنین مشاورین بهزیستی نیز ارتباط خود را با خانواده ها ادامه بدهند.

کد خبر 83914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد