مردم، بهترین حامی و ناظر در حوزه توانمندسازی کودکان کار هستند

همایش "حامیان دستان کوچک با آرزوهای بزرگ" به همت قرارگاه منطقه‌ای نزاجا در شمال‌شرق کشور، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان مشهد و با حضور امیر سرتیپ رضا آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا در شمال‌شرق کشور، دکتر مسعود فیروزی، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، جواد بهنام، مدیر بهزیستی مشهد،  محمدرضا سعیدی، رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد، محسن ترکی، داور پیشکسوت فوتبال و سفیر کودکان کار و جمعی از کودکان کار و حامیان و خانواده های آنها در مجتمع رفاهی ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این همایش گفت: فرزندان ما در سرزمین ایران بزرگترین سرمایه‌های ما هستند، زیرا آنان آینده‌سازان جامعه‌اند.

مسعود فیروزی تصریح کرد: موضوع و پدیده کودکان کار و خیابان، چه کودکان با خانواده و چه بدون خانواده که به کسب و کارهای نامشروع می‌پردازند موضوعی بوده که در کل جهان آسیب‌زا است و مشکلاتی همچون اعتیاد، کارتن خوابی و بی‌سازمانی و بی‌نظمی اجتماعی را به همراه دارد و هر کس این نوع کار آن کودک را می‌بیند صرفاً بر همان مبنا و بخشی را که دیده قبول می‌کند و اظهار نظر می‌نماید.

وی یکی از مهمترین مشکلات کودکان کار را وجود بی نظمی اجتماعی میان فعالان حقوقی و حقیقی دانست و افزود: همه دستگاه‌ها در مقابل این کودکان وظایفی دارند اما تفکیک شده نیست و نیاز است که هر کدام از سازمان‌ها و ارگان‌ها در حوزه خود فعالیت کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: از سال ۱۳۹۹ تاکنون در حوزه سازماندهی کودکان کار و خیابان ۱۵۰۰ نفر  در سطح استان ساماندهی شده که ۶۰۰ نفر آنها از سال ۱۴۰۰ تاکنون بوده است.

مردم، بهترین حامی و ناظر در حوزه توانمندسازی کودکان کار هستند

فیروزی نقش خیران و ایجاد دغدغه مندی برای این کودکان را مهم دانست و بیان کرد: یکی از ماموریت‌های ما جذب حامیان مالی از سوی افراد حقیقی و حقوقی است چرا که کودکان کار برای تامین مخارج زندگی و تحصیل خود مجبور به کار هستند و این حمایت‌ها باعث می‌شود با خیالی آسوده‌تر زندگی کنند.

فیروزی با اشاره به اینکه ما دنبال ساماندهی ناظران کودکان توانمند شده‌ای که به کانون گرم خانواده بازگشتند هستیم و از مردم به عنوان بهترین ناظر جهت مشارکت در این امر دعوت می‌نماییم، بیان کرد: ما همچنین به دنبال حامیان تحصیلی ازکودکان کار هم هستیم تا حمایت‌های ماهانه، فصلی و سالیانه را از این کودکان داشته باشند که متوسط ماهانه آن برای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان است و امیدواریم که در حوزه تحصیل کودکان کار و خیابان هم مشارکت قابل توجه مردم خیر و نیک‌اندیش را شاهد باشیم.

مردم، بهترین حامی و ناظر در حوزه توانمندسازی کودکان کار هستند

کد خبر 83533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد