برگزاری کمیته هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان سمنان

پایان کار ساختمانها باید بر طبق اصول مناسب سازی باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بیست و یکمین جلسه کمیته هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان به ریاست معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری و به دبیری مدیرکل بهزیستی استان برگزار شد.

حمیدی معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری ضمن عرض تبریک  دهه امامت و ولایت ادامه دادند: پیرو دستورالعمل موجود در رعایت مناسب سازی در ساخت و سازها باید این ضوابط و مقررات توسط پیمانکاران و کلیه افراد جامعه جدی قرار گرفته و این امر نیازمند پیگیری بیش از پیش دارد .

معاون استاندار با تاکید بر موظف بودن شهرداری ها در اصول نظام مهندسی، رعایت و نظارت بر دستورالعمل ها در ساخت و ساز تجاری و مسکونی گفتند: در مرحله اول باید مناسب سازی برای ما یک دغدغه باشد و این مطلب را باید بدانیم که جامعه هدف این طرح که می توانند آحاد جامعه باشند از ما انتظار اجرای بی کم و کاس آن را دارند بر همین اساس باید اصول مناسب سازی رعایت و مجوزات پایان کار بر این اساس صادر شود ..

وی در ادامه با تاکید براهمیت مناسب سازی افزودند: کلیه دستگاههای اجرایی، فرمانداری ها با هماهنگی ستاد پیگیری مناسب سازی چک لیستی را تهیه و تدوین نمایند و با رصد معابر و اماکن عمومی گزارشی را از وضعیت مناسب سازی در ورودی و خروجی بانک ها، مساجد و مراکز درمانی و... ارائه نمایند.

در ابتدای این جلسه دکتر محمود منطقی مدیرکل بهزیستی ضمن خیرمقدم و تبریک دهه ولایت و امامت و تشکر از حضور نمایندگان دستگاه ها در جلسات ابراز داشتند: هدف ما از برگزاری این جلسات رسیدگی به حل مشکلات افراد دارای معلولیت و ایجاد مناسب سازی فضاهای شهری است که تحقق این امر با همراهی و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی و آحاد مردم محقق می شود و امیدواریم بتوانیم شرایط مناسب سازی را برای شهروندان فراهم کنیم.

مدیرکل بهزیستی ارائه گزارش دبیرخانه مناسب سازی استان، فعالیت سه ماهه ۱۴۰۲، اولویت ها و برنامه ریزی های مناسب برای سال ۱۴۰۲، ارائه گزارش و فعالیت مناسب سازی مراکز پاراکلینیک استان و دانشگاه علوم پزشکی، ارائه گزارش و عملکرد ۱۴۰۱ فرمانداری سرخه را دستور کار جلسه عنوان و تصریح کردند: دستگاه های عضو ستاد بمنظور تلاش برای بکارگیری راهبردهای عملیاتی موثر در موضوع مناسب سازی راهکارهای اجرای مطرح نمایند تا بتوان با ترسیم راه مشخص، اقدامات اجرایی موثر و گام های پایداری در این موضوع برداریم.

منطقی: آنچه برای ما اهمیت دارد، هم‌افزایی بین دستگاه‌ها در حوزه مناسب سازی است و انتظار آن را داریم که مصوبات جلسات از سوی اعضاء پیگیری تا بتوانیم با ایجاد دغدغه و همراهی در سال جاری میزان رشد قابل قبولی در مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی را شاهد باشیم.

در ادامه در خصوص دستورکار جلسه بحث و تبادل نظر انجام و دستگاه های اجرایی گزارشی از روند و پیگیری مناسب سازی را در حوزه کاری خود داشتند .

کد خبر 83287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد