مشهد | ۳۴ مرکز در شهرستان مشهد در خصوص ارائه مشاوره های پیشگیری از طلاق فعال هستند

جلسه هم اندیشی درخصوص ارائه راهکارهایی برای افزایش سازش در زوجین متقاضی طلاق با حضور مدیر، کارشناسان استان، کارشناس مسئول پیشگیری، کارشناس دفتر مشاوره بهزیستی مشهد در حوزه طلاق و مسئولین فنی مراکز مشاوره و کلینیک مددکاری فعال در سامانه تصمیم برگزار شد.

مدیر بهزیستی شهرستان مشهد در این نشست با بیان اینکه در سال گذشته میزان سازش در سطح شهرستان مشهد ۲۵ درصد بوده است گفت: بیش از ۲۰هزار نفر به سامانه تصمیم جهت درخواست طلاق مراجعه کرده اند که توانستیم پوشش حداکثری را داشته باشیم.

جواد بهنام با اشاره به اینکه ماندگار بودن سازش ها و بازگشت زوجین متقاضی طلاق به زندگی مشترک پس از اخذ خدمات روان شناسی و مشاوره بسیار مهم می باشد، بیان نمود:  باید روش هایی را به کار گرفت تا این مشاوره را به تمامی مراحل زندگی تسری داد و تا حد ممکن از جدایی ها پیشگیری نمود.

وی افزود: در حال حاضر ۳۴ مرکز در شهرستان مشهد در خصوص ارائه مشاوره های قبل از طلاق فعال هستند که ۲۳ مرکز مشاوره، ۱۰ کلینیک مددکاری اجنماعی و یک مرکز حوزه علمیه در زمینه ارائه مشاوره به متقاضیان طلاق فعالیت می کنند.

مدیر بهزیستی مشهد گفت: عوامل اجرایی و بازوهای سازمان بهزیستی در این طرح مراکز هستند، لذا از آنها خواست تا با بکارگیری توان حداکثری خود، میزان شاخص سازش را افزایش و ارتقاء دهند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی مشهد، در ادامه این نشست، "عباس سوارکار"، کارشناس مسئول پیشگیری بهزیستی مشهد، عدم وجود مهارتهای موثر ارتباطی و ناتوانی در حل و فصل صحیح تعارض ها میان زوجین را از جمله عمده ترین علل طلاقها برشمرد.

 ادامه جلسه با ارائه راهکارها و تجربیات موفق از طرف مراکز و راهبری جلسه توسط  حسن حاجی پور و غلامحسین حقدادی،  کارشناسان دفتر مشاوره بهزیستی استان ادامه یافت.

کد خبر 82444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد