در رسانه | معلولیت ۵۰ درصد از معلولان خراسان رضوی شدید است

مشهد- ایرنا- معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۵۰ درصد معلولان شناسایی شده و زیر پوشش در استان دچار معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.

حمیدرضا علیزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود:هم اکنون ۱۴۰ هزار معلول تحت پوشش و دارای پرونده در این اداره کل هستند که از این حیث جزء استانهای رتبه دار هستیم.

وی اظهار کرد: بیش از ۴۵ درصد معلولان تحت پوشش دارای معلولیت جسمی، حدود ۳۵ درصد دارای معلولیت ذهنی، ۱۰ درصد معلولان بینایی و ۱۰ درصد هم معلولان دارای مشکلات شنوایی هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با بیان این که ۱۰ درصد از مجموع معلولان تحت پوشش دچار معلولیت مادرزادی هستند گفت: درصد زیادی معادل ۹۰ درصد افرادی هستند که بر اثر تصادفات و وقوع حوادث دچار معلولیت شده‌اند.

علیزاده افزود: اجرای طرحهای پیشگیرانه توسط بهزیستی و ارائه مشاوره های ژنتیک در خراسان رضوی موجب کاهش معلولیت های مادرزادی شده است.

وی با بیان این که نرخ شیوع معلولیت در استان حدود پنج درصد است ادامه داد: خراسان رضوی جزء استانهای برتر کشور از نظر شناسایی معلولان و ارائه خدمات حمایتی و مستمری به آنان است.

وی افزود: بهزیستی خراسان رضوی سال گذشته بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال لوازم توانبخشی در استان خریداری کرده و در اختیار معلولان در مراکز روزانه و شبانه قرار گرفته داده است.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: همچنین در این مدت به معلولان متقاضی استان ۳۰ میلیارد ریال خدمات توانپزشکی و حدود ۳۵۰ میلیارد ریال خدمات اندام مصنوعی شامل اروتز و پروتز ارائه شده است.

کد خبر 82297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد