چناران | برگزاری جلسه هم اندیشی پیرامون قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در چناران

جلسه هم اندیشی و طراحی عملیات میدانی پیرامون قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده شهرستان چناران برگزار شد.

جلسه هم اندیشی و طراحی عملیات میدانی پیرامون قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با حضور زهرا سوارکار رییس کمیته گروه‌های مردمی ستاد صیانت از خانواده و جوانی جمعیت استان و مشاور امور بانوان و خانواده شهرداری مشهد، محسن مه آبادی فرماندار، فاطمه آزاد رپیس بهزیستی شهرستان و دیگر مسئولین ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان چناران برگزار شد.

به گزارش ندای چناران؛  رییس کمیته گروه های مردمی ستاد صیانت از خانواده و جوانی جمعیت استان و مشاور امور بانوان و خانواده شهرداری مشهد در این جلسه با توجه به جایگاه مادر در جامعه و تبیین و ارتقاء نقش آنان گفت: باید بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری در سیاست‌ های ابلاغی جمعیتی، در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت حرکت نماییم.

زهرا سوارکار افزود: اینک در مرحله بحران قرار داریم که اگر به این مرحله فائق نیاییم، کشور ما تبدیل به ابر بحران خواهد شد.

وی تشریح کرد: در جامعه ایرانی، داشتن فرزند در نهاد مقدس خانواده و جمعیت جوان بسیار ارزشمند است به گونه ای که نگرش مردم نسبت به فرزند آوری در مقایسه با ادوار گذشته بیشتر شده است.

محسن مه آبادی فرماندار شهرستان چناران نیز با بیان اینکه جمعیت جوان به عنوان یکی از عوامل مهم اقتدار کشور محسوب می شود، گفت: نیروی مولد و جوان به عنوان یکی از ارکان اصلی کشور، نقش اساسی را ایفا می کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان چناران اظهار کرد: انقلاب اسلامی، توانست با مدد الهی و ائمه اطهار (ع) به برکت خون شهدای والامقام، فداکاری جانبازان، آزادگان، رزمندگان، ایثارگران و صبوری خانواده های این عزیزان، نهال ایران را آبیاری نماید.

در بخش دیگری،  رپیس بهزیستی شهرستان از اقدامات حمایتی از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو خبر داد و گفت: به یاری خداوند، امروز بسته حمایتی که مشتمل بر اهداء بسته لبخند مادری در جهت پشتیبانی از خانواده‌های چند قلو بوده، انجام شده است.

فاطمه آزاد اظهار امیدواری کرد ان شاء الله با جذب خیرین بتوانیم این طرح را بیشتر مورد حمایت خود قرار دهیم.

مرکز "نفس" با هدف کمک همه جانبه به خانواده هایی که به علل مختلف مبادرت به سقط جنین می کنند، در شهرستان چناران ایجاد شده است.

مسئول مرکزنفس، در شهرستان چناران بیان کرد: ما توانستیم به حول و قوه الهی ۲۳ نفر را از خطر سقط جنین به همت این مرکز، نجات دهیم و روح دوباره ای به زندگی آنان ببخشیم.

سعیده زارع نژاد گفت: در این طرح، افرادی که به هر دلیلی قصد سقط جنین دارند شناسایی و به مرکز "نفس" معرفی می شوند تا بتوانیم خانواده را با انتخاب تصمیم درست در حفظ فرزند یاری کنیم.

در این نشست کارشناسان و دستگاه های ذیربط به ارائه گزارش برنامه های آموزشی، همچنین اقدامات انجام شده در این راستا پرداختند.

لازم به ذکر است، در پایان نشست، ادارت بهداشت و درمان، صمت، بیمه، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی به نمایندگی از دیگر ادارات در خصوص ازدواج سالم، بهبود و ارتقاء نرخ باروری، آسیب های تک فرزندی، بحث ناباروری در زوجین و... بحث و تبادل نظر کردند و در مقابل دیگر ادارات نیز سوالات خود را در این خصوص مطرح نمودند. در پایان نشست نیز از مادران فعال در امر فرزند آوری تقدیر شد.

کد خبر 82185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد