برگزاری دومین نشست مشورتی دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور با نمایندگان تشکل های فعال افراد دارای معلولیت

دومین نشست مشورتی رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و مناسب سازی کشور با نمایندگانی از شبکه ملی تشکل های مردم نهاد افراد دارای معلولیت شنوایی،شبکه ملی تشکل های مردم نهاد افراد دارای معلولیت بینایی،شبکه ملی ایثارگران،انجمن تخصصی معلولین ایران،انجمن علمی آفرینش های معلولان ایران و... پیش از ظهر امروز در ساختمان ستاد بهزیستی کشوربرگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛غلامرضا رضایی فر رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در این نشست،گفت:با توجه به اینکه در اولین نشست مشورتی با نمایندگان تشکل های فعال در حوزه  افراد دارای معلولیت در اسفند ماه گذشته ،مقرر شد که در هر فصل یک نشست مشورتی برگزار شود،این جلسه با موضوع استفاده از تکنولوژی های نوین در راستای مناسب سازی و دسترس پذیری بیشتر و در سه فاز احصای نیازها،احصای ظرفیت های موجود و تطابق این دو با یکدیگر برگزار شده است.

در ادامه جلسه نمایندگان تشکل ها با معرفی نرم افزارهایی که به تسهیل زندگی افراد دارای معلولیت کمک می کند(همچون نرم افزارهای تبدیل متن به صوت،مناسب سازی صفحه کلید روی لپ تاپ ها با حسگر تمرکزی و پلک زدن و...) در خصوص  استفاده آسان و ارزان قیمت از این تکنولوژی های نوین برای تمامی آحاد جامعه هدف ،پیشنهادهایی ارائه کردند.

همچنین تأکید بر تشکل پژوهشکده مطالعات معلولین در بهزیستی،جدی گرفتن مباحث آموزش عمومی و فرهنگ سازی،بهره گیری از حمایت خیرین در حوزه افراد دارای معلولیت و.... از دیگر موضوعات این نشست بود که رضایی فر در خصوص پیگیری جدی موارد مطرح شده قول مساعد داد.

کد خبر 82179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =