ببینیم | نماینده مردم مشهد در مجلس: بیش از یک میلیون مددجو واجد شرایط ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان هستند

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از اجرای مرحله به مرحله ماده ۲۷ از قانون حمایت از حقوق معلولان با همراهی بهزیستی خبر داد.

حجه الاسلام و المسلمین نصرا... پژمانفر در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به اجرای ماده ۲۷ از قانون حمایت از حقوق معلولان عنوان کرد: از ماده قانونی از موارد بسیار مهم مندرج در  قانون حمایت از حقوق معلولان است و مسئله اصلی آن است که تمام تلاش ما در مجلس و سایر دستگاه‌های اجرایی کشور، رسیدن به رفع موانع اجرایی کردن این ماده قانونی می‌باشد.

وی ادامه داد: قانون در سال ۱۳۹۶ به تصویب رسید و شاید در ابتدا کسی گمان نمی‌کرد بشود به بسیاری از نیازهای افراد دارای معلولیت پاسخ داد. ولی امروز شاهدیم که به طور مثال، کمک معیشتی که ابتدا تعداد کمی از مددجویان دریافت می‌کردند، اکنون به جایی برسد که اکثریت افراد واجد شرایط از آن بهره‌مند شوند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: ماده ۲۷ از آن دسته مواد قانونی‌ای است که اجرای یک باره آن در شرایط کنونی میسر نیست؛ بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون مددجوی واجد شرایط بهره مندی از مزایای این ماده قانونی در کشور وجود دارند که با احتساب به حقوق قانون کار سال جاری، هر مددجو در حدود ۱۰ میلیون تومان به صورت ماهانه باید دریافت کند.  

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین به بهزیستی پیشنهاد دادیم تا اجرای این قانون به شکل مرحله‌ای و با اولویت انجام شود و سال به سال تعدادی از مددجویان از مزایای قانونی آن بهره‌مند شوند تا هم فشاری به دولت وارد نشود و هم این قانون روی زمین نماند و افراد دارای معلولیت از امکانات آن استفاده کنند.

پژمانفر تصریح کرد: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به موارد مربوط به معلولان بسیار حساس است و همواره به آن ورود پیدا می‌کند؛ از جمله مسائل مرتبط با حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اشتغال و مسکن مددجویان از جمله موارد مهم برای ماست.

وی اظهار امیدواری کرد: شروع مسیر دست یافتن افراد دارای معلولیت به حقوق خویش شکل گرفته است و رسیدن تمام و کمال به این مسئله، دغدغه جدی همه ماست و یقینا دور از ذهن نیز نخواهد بود.

کد خبر 82147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد