ارتقای توانمندیهای نوجوانان با طرح مانا

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان در مراسم اختتامیه طرح «مشارکت اجتماعی دانش آموزان ایران در آسیبهای اجتماعی(مانا)»ارتقای توانمندی های نوجوانان را از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان بهرام کیخسروی در این مراسم که با حضور تسهیلگران و جمعی از نوجوانان مشارکت کننده در این طرح برگزار شد ؛ ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت نوجوانان را از سایر اهداف طرح دانسته و ابراز داشت: در راستای آموزش مسئولیت پذیری به نوجوانان در طرح مانا ۹۰۰ نوجوان توسط ۴۵ تسهیلگر در سطح استان آموزش داده شدند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان نیز با بیان تلاش این اداره کل جهت نهادینه کردن سلامت اجتماعی ،وضعیت سلامت روان استان را در سطح کشور و در مقایسه با سایر استانها مطلوب توصیف نمود.

سوسن محسنی گروه سنی نوجوانان شرکت کننده در این طرح را ۱۳ تا ۱۸ سال عنوان کرد و با اشاره به اینکه رصد مسائل روز ،حساسیت نسبت به آنها ،کشف اولویتها ، طراحی پروژه های چاره ساز وحل مشکلات را از مراحل طرح برشمرده و افزود: ۲۵ درصد فرآیند دستیابی به سلامت به مدیریت و خدمات نظام مند سلامت و ۷۵ درصد آن به رفتارها و تعاملات فرد و تاثیر گذاری و تاثیر پذیری وی از جامعه وابسته می باشد و سرمایه اجتماعی جامعه ارتباط مستقیم با تعاملات افراد دارد.

کد خبر 8017

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد