تاکید بر ضرورت مطالبه گری انجمنها و نخبگان دارای معلولیت

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست تخصصی انجمنها و نخبگان دارای معلولیت مطالبه‌گری را کلیدواژه و اساس رسیدن به مقصود دانست و گفت: جریان‌سازی رمز ماندگاری افراد در تاریخ است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از سمنان، نشست تخصصی انجمنها و نخبگان دارای معلولیت با حضور «غلامرضا فروغی» مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور، «محمود منطقی» مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی استان برگزار شد.

«غلامرضا فروغی» مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در این نشست با ابراز خرسندی از حضور در جمع انجمن‌ها و نخبگان بهزیستی استان، گفت: شروع ناامیدی و دوری از اجتماع زمانی رخ می‌دهد که فرد دارای معلولیت قبول کند معلولیت محدودیت است و افراد همانند شما که فعل خواستن توانستن است را صرف کردید ناجی و الگوی مناسبی برای این افراد هستند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: جریان‌سازی رمز ماندگاری افراد در تاریخ است و تک تک شما می‌توانید جریان‌ساز باشید و پیش زمینه آن، گام برداشتن با نوآوری، خوب دیدن، به روز بودن و آشنا به مسائل روز و مطالبه‌گری است.

وی مطالبه‌گری را کلیدواژه و اساس رسیدن به مقصود بیان و تحقق اهداف و فعالیت‌ها را در میدان حضور داشتن عنوان کرد و افزود: ما در شرایط فعلی کشور نیازمند افرادی هستیم که بیش از سخن در میدان عمل تلاش و فعالیت کند.

«محمود منطقی» مدیرکل بهزیستی استان سمنان هدف از برگزاری این جلسه را استفاده از ظرفیت جامعه هدف در تحقق اهداف در ارائه خدمات به جامعه هدف بیان کرد و گفت: مقدمه و نتیجه محور بودن، مستلزم مشارکت فعال انجمن‌ها، دسترسی به تمامی جامعه هدف با تعیین نماینده، بسترسازی مناسب و نقش‌آفرینی در تمامی فعالیت‌ها و وظایف است؛ لذا در بهره‌مندی از ظرفیت جامعه هدف باید افراد دارای دغدغه مدنظر باشد تا فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نتیجه مطلوب را داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اولویت‌های حائز اهمیت در موضوع معلولیت‌ها را بسترسازی مناسب بمنظور حضور افراد دارای معلولیت در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، علمی و ... ایجاد اشتغال پایدار و ارتقاء جایگاه و نقش‌آفرینی معلولین در جامعه بیان و ابراز کرد: نگاه ما در این بحث نگاهی کلی به افراد دارای معلولیت است و تحقق این موضوع با تشکیل شورای مشورتی با حضور نمایندگان تمامی انجمن‌ها و معلولین محقق می‌شود.

وی در پایان، یادآور شد: ما همواره به دنبال دریافت انتقادات و پیشنهادات سازنده بمنظور ارتقای سطح خدمات بوده و هستیم و بر این موضوع ایمان داریم که تنها گفتن مشکل، کارساز نیست و در کنار آن باید راهکار نیز بیان شود.

یادآوری می‌شود، در ابتدای این نشست «معصومه میراج» معاون توانبخشی بهزیستی استان سمنان گزارشی از عملکرد این معاونت در ارائه خدمات به جامعه هدف ارائه کرد و تعداد انجمن‌های فعال در حوزه افراد دارای معلولیت در استان را ۱۱ انجمن برشمرد.

کد خبر 78467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد