ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۸۵ نفر توسط بهزیستی استان در سال گذشته

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گزارشی از اهم اقدامات این اداره کل در حوزه مشارکت های مردمی، اشتغال، مراکز غیردولتی و مسکن ارائه کردند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، دکتر محمود منطقی مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به حضور گرم خیرین در کمک رسانی به توانخواهان بهزیستی اظهار داشتند :  حوزه مشارکتهای مردمی با تمرکز بر بهره مندی از مشارکت آحاد جامعه در راستای ارتقاء سطح زندگی و بهبود معیشت مددجویان، سعی برآن دارد که با استفاده از امکانات، خدمات مادی و معنوی و مشارکت فعالانه خیرین نیازهایی از قبیل مسکن، تامین جهیزیه، هزینه ازدواج، درمان، تحصیل و... تامین نموده و گامی ارزشمند در جهت ارائه خدمات مطلوب به توانخواهان و نیازمندان بردارد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همواره پذیرای خیرین محترم با هدف حمایت از جامعه هدف و توانخواهان بهزیستی بوده و هست و با همراهی و همدلی این ارجمندان توانسته است در سال گذشته مبلغ ۱۹۳/۴۲۰/۱۸۵/۶۲۴ میلیارد ریال در سه بخش نقدی، غیرنقدی و خدماتی جلب و جذب نماید.

منطقی با اشاره به تکالیف و قوانین سازمان بهزیستی در زمینه اشتغال و کارآفرینی ادامه داده و گفتند: بر اساس  بند (ب) تبصره ۱۶قانون ۱۴۰۱ تعداد ۶۲۴ نفر از افراد تحت حمایت از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند و به ۴۰۰ نفر نیز پرداخت حق بیمه خویش فرمایی. کارفرمایی دریافت کرده اند. وی نیز به مواردی از قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت از قبیله ایجاد صندوق حمایت و ایجاد فرصت های شغلی برای افراد دارای معلولیت، پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی، پرداخت تسهیلات جهت احداث واحدهای تولیدی به افراد دارای معلولیت اشاره و افزودند: اداره کل بهزیستی استان سمنان با پرداخت کمک هزینه ارتقای کارایی ویژه معلولان به ۶۵ نفر و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از محل بند (الف) تبصره ۱۸به تعداد ۳۴نفر سعی بر برداشتند گامی در این مسیر داشته است که در مجموع با همت و همراهی کلیه همکاران درون و برون سازمانی در سال گذشته برای یک هزار و ۸۵ نفر از جامعه هدف از محل پرداخت تسهیلات، کارفرمایی، کاریابی، موسسات، بیمه خویش و کارفرمایی، cbr اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تعداد جلسات برگزار شده کمیسیون ماده ۲۶(صدور و تمدید مجوز) در سال گذشته را ۲۰جلسه و تعداد جلسات کمیسیون نظارت را ۱۹ جلسه عنوان و ابراز داشتند: در این دفتر در سال گذشته تمدید و صدور مجوزه موافقت اصولی برای ۱۲ مرکز، پروانه فعالیت برای ۲۹ مرکز، پروانه مسئول فنی برای۶۶ نفر و پروانه تاسیس ۲۴ مرکز نیز صادر شده است.

مدیرکل بهزیستی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه همکاران شاغل در این حوزه در استان در بخش دولتی و غیردولتی و همچنین خیرین همدل و همراه بهزیستی استان از واگذاری واحدهای مسکونی به جامعه هدف بهزیستی خبر داده و گفتند: با توجه به تعهد بهزیستی استان به واگذاری مسکن در سال گذشته به تعداد ۱۱۴ واحد، بحمدالله این اداره کل توانسته است تعداد ۱۱۷ واحد مسکونی را تحویل نماید و با پیگیری های انجام شده ۷۷ نفر نیز از تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن بهره مند و ۱۶۵ نفر دیگر کمک هزینه بلاعوض ودیعه و تعمیر مسکن دریافت کرده اند.

کد خبر 77521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد