برگزاری پویش های ماه مبارک رمضان در سازمان بهزیستی کشور

سورمه معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان توضیحاتی را در خصوص پویش های برگزار شده این سازمان در ماه مبارک رمضان در استان همزمان با ساسر کشور ارائه کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل به بهزیستی استان سمنان رعنا سورمه معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان گزارشی از پویش های برگزار شده سازمان بهزیستی کشور همزمان با بهار طبیعت و بهار قرآن ارائه کرد.

سورمه: سازمان بهزیستی کشور در راستای سیاست ها و رویکردهای خود، خدمت رسانی بهینه به افراد دارای معلولیت، نیازمندان و اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر جامعه فعالیت دارد که این امر بدون همراهی و مساعدت سایر نهادها و ارگان ها، خیرین و اشخاص تاثیرگذار که همواره دغدغه افراد نیازمند را دارند، محقق نمی شود.

وی در ادامه هدف اصلی از برگزاری پویش ضیافت مهربانی را، آشنایی با مسائل مرتبط با جامعه هدف سازمان، شناخت کلی از خدمات قابل ارائه توسط سازمان، جذب مشارکت های مردمی در راستای بهبود و ارتقاء سطح زندگی مددجویان بیان، محل و زمان اجرای این پویش را مراکز تحت نظارت سازمان، منازل مددجویان در وقت افطار در ایام ماه مبارک رمضان و نحوه اجرای آن را دعوت از مسئولین کشوری و لشگری، مسئولین دستگاه های استانی، چهره های ورزشی و هنری و خیرین جهت حضور در مراسم افطاری در مراکز تحت پوشش سازمان یا منازل مددجویان عنوان کردند.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان در ادامه گفت: ماه رمضان را می توان فرصت تمرین برای زندگی جاری مومنین دانست. از این منظر حضور و فعالیت افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در جمع مردم خود نشانه تقویت روح و افزایش انگیزه آنان خواهد شد. برنامه افطاری ساده فعالیت گروهی از جامعه هدف مستقر در مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی برای تکریم در جمع گرم روزه داران و اطعام ایشان در ماه مبارک رمضان می باشد. زمانی که این حضور با سادگی افطار و ماه رمضان در جامعه به عنوان یک ارزش جلوه گر شود، آثار مثبت و ارزشمند این حرکت در زندگی جاری خواهد شد.

با این تجربه می توان عنصر سادگی را به مسائل و موضوعات گوناگون جامعه تعمیم دهیم. اگر این عنصر سادگی به عنوان یک الگو در جامعه پذیرفته شود، فرهنگ افطاری ساده منحصر به افطار و ماه رمضان نمی ماند، بلکه به سایر رفتارهای اجتماعی هم سرایت کرده و در آن ها نیز متبلور خواهد شد.

وی هدف از برگزاری پویش ضیافت افطاری ساده را شرکت افراد تحت پوشش مستقر در مراکز در فعالیت های اجتماعی، بهره مندی از حضور مردم در میان افراد تحت پوشش، آشنایی جامعه با اقشار خاص تحت پوشش سازمان، اهدای افطاری ساده توسط مراکز تحت نظارت بهزیستی عنوان، محل و زمان این پویش را مراکز تحت نظارت سازمان به وقت افطار در ایام ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۲ و اجرای آن را با مشارکت گروه های مردمی و افراد تحت پوشش ساکن در مراکز بیان داشتند.

سورمه در ضرورت اجرای پویش ضیافت خانه خدا گفت: هر دین و آیینی نیاز به محلی برای عرضه تفکرات و پایگاهی اجتماعی برای حضور و تحقق اهداف خود دارد. مسجد در اسلام علاوه بر کارکردهای خاص، همواره خود را با نیازهای روز جامعه تطبیق داده و از این رو جامعیت اسلام را انعکاس داده است. ازاین جهت مسجد به لحاظ انسانی و زیست شهری، محلی برای هویت یابی و تعلق اجتماعی برای مشارکت در برنامه ریزی از پایین به بالاست.

از این رو در نظر است در ماه مبارک رمضان که ماه میهمانی خداست از این ظرفیت و پایگاه مهم اجتماعی نسبت به معرفی خدمات و شناساندن گستردگی جامعه هدف تحت پوشش سازمان که به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و... و. دچار آسیب گردیده اند بهره برداری شود.

وی هدف از برگزاری این پویش را معرفی خدمات بهزیستی به مردم از طریق حضور مدیران استانی و شهرستانی بزیستی در جمع نمازگزاران محل، شناسایی مددکاران افتخاری هر محله و بهره مندی از ظرفیت آنان، کمک به رفع مشکلات اجتماعی محله، برگزاری جلسات میز خدمت جهت بررسی و رفع مشکلاتد مددجویان ساکن در هر محله بیان، محل و اجرای آن را مساجد شاخص به وقت نماز جماعات ایام ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۲ عنوان داشتند.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان سمنان در توضیح پویش همدلی گفتند: حوزه مشارکت های مردمی جهت حل مشکلات افراد تحت پوشش سازمان، همواره بر نقش محوری آحاد جامعه و سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید دارد.

با عنایت به ماموریت های متعدد سازمان بهزیستی، تنوع افراد تحت پوشش و همچنین مشکلات اقتصادی کلان جامعه و محدودیت اعتبارات دولتی، در پویش ماه مبارک رمضان سال جاری سعی می گردد، با جلب حداکثری مشارکت های مردمی (نقدی، غیرنقدی و خدماتی)، بخشی از مشکلات و مسائل مربوط به خانوارهای دارای حداقل سه عضو معلولف مرتفع گردد.

همدلی در جهت رفع نیازهای این خانواده ها در زمینه تامین هزینه های درمان و تجهیزات کمک توانبخشی و... از جمله اهداف عالیه این طرح برای خانواده دارای حداقل سه عضو معلول در استان می باشد.

وی هدف از برگزاری این پویش را آگاه سازی عموم مردم از مشکلات افراد دارای معلولیت به ویژه خانوارهای دارای حداقل سه عضو معلول، ایجاد حال خوب برای خانوارهای دارای حداقل سه عضو معلول، کمک به بهبود وضعیت زندگی خانواده های دارای حداقل سه عضو معلول از طریق تامین بخشی از هزینه های درمان، تجهیزات کمک توانبخشی و... بیان کردند.

سورمه پویش دیگر برگزار شده توسط سازمان بهزیستی کشور را پویش میزبان همدلی بیان و ادامه دادند: عیدنوروز فرصتی برای همدلی و هم بستگی بین ایرانیان بوده و سفرهای نوروزی باعث شناخت ظرفیت های هر استان می شود. در بستر این سفرها، می توان در جهت معرفی خدمات سازمان و افراد تحت پوشش، استفاده کرد، وی اهداف پیش بینی شده در این پویش را تشریح و تبیین شرح خدمات سازمان برای مسافرین نوروزی، تبیین نظام مسائل جامعه هدف برای مسافرین، جلب حداکثری مشارکت های مردمی جهت ارتقاء سطح زندگی و بهبود وضعیت افراد تحت پوشش عنوان کردند.

عیدهمدلی آخرین پویش اجرای بهزیستی کشور در ماه رمضان امسال بود که معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان در خصوص آن توضیح و گفتند: حوزه مشارکت های مردمی هرساله به منظور بهره مندی از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان اقدامات گوناگونی جهت جذب مشارکت های مردمی به عمل می آورد. براساس نظر مراجع تقلید، سازمان بهزیستی می توانند با جمع آوری زکات فطریه به صورت عام و خاص و همچنین کفاره، بخشی از مشکلات افراد تحت پوشش را برطرف نمایند، سورمه هدف از این پویش را نیز جمع آوری فطریه و کفاره جهت برخورداری افراد تحت پوشش از برکات ماه رمضان و کاهش مشکلات مددجویان و ارتقاء سطح زندگی ایشان بیان داشتند.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از خیرین استان در مساعدت و کمک به معیشت جامعه هدف بهزیستی تصریح کردند: هم استانی ارجمند نیز می توانند مساعدت های مالی خود را به حساب مشارکت ها مردمی بهزیستی استان نزد بانک مرکزی  به شماره کارت : ۸۰۳۵-۷۳۴۱-۹۵۷۰-۶۳۶۷ واریز و یا جهت اهدای کمک های غیر نقدی به نزدیک ترین اداره بهزیستی شهرستان محل سکونت خود و به کارشناس مشارکت های مردمی در آن شهرستان مراجعه فرمایند.

کد خبر 77390

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد