برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از معلولیت ها در دوران سالمندی

در این دوره اصول مواجهه و پیشگیری از بیماری‌های آرتروز، سقوط و زمین خوردگی، علل و راه‌های پیشگیری، بیماری قند، پوکی استخوان، آشنایی با بیماری‌های عروق قلب و سکته مغزی آموزش داده شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان دوره آموزشی پیشگیری از معلولیت ها در دوران سالمندی  با هدف ارتقاء سطح دانش و مهارت بازنشستگان بهزیستی شهرستان سمنان به همت اداره بهزیستی شهرستان با حضور مدیرکل در سالن شهید شاهورانی ستاد برگزارشد.

دکتر محمودمنطقی مدیرکل بهزیستی با حضور در این دوره آموزشی ضمن خیرمقدم و تبریک اعیادشعبانیه هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آگاه سازی و اجرای طرح پیشگیری از معلولیت های دوره سالمندی، بررسی و اطلاع رسانی در خصوص برخی از معلولیت‌ها و بیماری‌هایی خاص که افراد سالمند در معرض مواجه آن هستند بیان داشتند .

و با بیان این‌ مطلب که تا کنون بیشتر به طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌های در کودکی پرداخته شده است افزودند: از جمله مباحث قابل توجه و مورد اهمیت پیشگیری از معلولیت ها در دوران سالمندی است که باید بیش از پیش در این زمینه کار کرد .

 منطقی گفت: سالمندان در صورت سپری کردن دوران سالمندی به صورت مطلوب و کارآمد می‌توانند تاثیرات مفید و موثری در توسعه پایدار، افزایش سطح سلامت روانی جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و احساس رضایتمندی افراد جوان جامعه را داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان افزود : در واژه بازنشستگی حقیقت سی سال خدمت، کار و فعالیت نهفته است و باید برای پیشرفت و تحقق اهداف از این ظرفیت والا و ارزشمند استفاده کرد .

در پایان دوره آموزشی اعضای کانون بازنشستگان به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود با مدیرکل بهزیستی پرداختند.

کد خبر 74896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد