در رسانه| اجرای غربالگری شنوایی در ۱۹ زایشگاه آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه طرح غربالگری شنوایی مخصوص نوزادان در تعداد ۱۹ زایشگاه این استان اجرا می‌شود، گفت: تاکنون ۷۸۶ هزار و ۹۰۰ کودک غربالگری شنوایی شده اند که از این تعداد یکهزار و ۹۱۶ کودک دارای افت شنوایی بودند.

به گزارش آسانیوز فرگل صحاف با اشاره به اینکه این طرح در آذربایجان شرقی از ۱۶ سال قبل شروع شده است، سن تشخیص کم شنوایی و ناشنوایی را بین سه تا پنج سالگی اعلام و اضافه کرد: با اجرای دقیق و منظم غربالگری شنوایی، معدل سنی تشخیص افت شنوایی می تواند کمتر از سه ماه باشد که این امر به لحاظ اینکه تشخیص سریع به همراه مشارکت قوی خانواده و برنامه های مدون مداخله، رشد زبان و گفتار کودک مبتلا را بهبود می بخشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی، اجرای مطلوب طرح غربالگری را باعث ارتقای مهارت های ارتباطی کودک دارای افت شنوایی دانست و از رابطه مستقیم تشخیص سن افت شنوایی و مداخله به هنگام با ارتقای مهارت های ارتباطی کودک خبر داد.

وی از تشکیل پرونده برای نوزادان تحت پوشش طرح غربالگری و برخورداری آنان از حمایت های بهزیستی در تربیت شنیداری، درمان و دریافت سمعک و کاشت حلزون خبر داد و اظهار کرد: خدمات توانبخشی خانواده و کودک دارای اختلال شنوایی از خدمات شاخص در حوزه توانبخشی بهزیستی است.

کد خبر 74576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد