۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
شاهرود اختتامیه طرح مانا

هدف نهایی طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان (مانا) ارتقای سرمایه اجتماعی نوجوانان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان اختتامیه طرح مانا با حضور جهانسیر رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود، دکتر هدی ناظمی کارشناس معاونت پیشگیری بهزیستی استان و جمعی از کارشناسان اداره بهزیستی شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با اشاره به برگزاری طرح مانا برای ۱۰۸ نوجوان شاهرودی گفت: سه موسسه ندای سلامت روان خانواده، آتیه سبز و دوستداران کودک و خانواده در قالب ۸ گروه و ۶ تسهیل گر عهده دار اجرای این طرح بودند.

جهانسیر هدف نهایی طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان (مانا) را ارتقای سرمایه اجتماعی نوجوانان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرده و افزود: موضوعاتی مهمی چون آموزش مهارت‌های زندگی، افزایش اعتماد به نفس، مهارت نه گفتن، آموزش والدین، مهارت های فرزند پروری، کودکان کار، اعتیاد، ترک تحصیل نوجوانان و زیباسازی شهری در این طرح مورد تاکید قرار می گیرد.

وی دوره نوجوانی را سن بلوغ، سن رشد زیستی و جسمانی و سن رشد روانی و اجتماعی عنوان کرده و ادامه داد: با توجه به شکل گیری بسیاری از ارزش ها و منش ها در این سن، سازمان بهزیستی تلاش کرده است با اجرای فرآیند یادگیری مشارکتی نوجوانان، حمایت و پشتیبانی از مشارکت نوجوانان و ارائه دستاوردهای آنها در نمایشگاه ها، در تثبیت شخصیت و نهاد این افراد موثر باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود ابراز امیدواری کرد با توجه به رویکرد محله محوری این طرح، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان باشیم.

این طرح با هدف ارتقا توانمندی در زمینه همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و افزایش مهارت‌های کارگروهی و مشارکتی برای ۲۰۹ نوجوان شهرستانهای شاهرود،میامی و دامغان برگزار و در پایان از نوجوانان فعال در طرح و مجریان و کارشناسان طرح با اهدا لوح سپاس، قدردانی شد .

کد خبر 70885

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد