برنامه پیشگیری از خودکشی با رویکرد اجتماع محور

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان از برنامه پیشگیری از خودکشی با رویکرد اجتماع محور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: مطابق اسناد و قوانین؛ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه آموزش‌های عمومی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بسط و توسعه نقش مردم  و سازمان‌های مردم نهاد در خدمات‌رسانی و نظر به قانون احکام دایمی کشور، مبنی بر اینکه سازمان بهزیستی کشور متولی سلامت اجتماعی با تاکید بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوده و همچنین مفاد قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و با نظر به دیگر دلایل که ضرورت تعامل مستمر میان طرح های اجرایی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با تسهیلگران محلی بیش از پیش ضروری است.

علی اکبر ابراهیمی ادامه داد: شواهد علمی نشان می‌دهد نظارت ساختاریافته، حمایتی و بازخوردی به حفظ، بهبود و ارتقای کیفیت کار تسهیلگران محلی که وظیفه اجرای طرح‌ها و برنامه‌های معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را به عهده دارند، کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: تسهیلگران اجتماعی در قالب گروه‌های همیار سلامت روان در حیطه‌های آموزش و ترویج فرایندهای مشارکتی و اجتماع محور از دو دهه پیش در معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور مشغول به همکاری بوده‌اند.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان نیز گفت: برنامه پیشگیری از خودکشی طی دو بخش اجرا می‌شود؛ بخش اول آموزش‌ها و آگاهسازی‌های عمومی است که توسط همه شهرستان‌ها و به صورت مقطعی و در زمان‌ها و تاریخ های تقویمی مربوط به  این برنامه مثل روز جهانی پیشگیری از خودکشی در شهریورماه، روز جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری در آذرماه، هفته سلامت روان، هفته پیشگیری ار افسردگی  و ...  با همکاری سایر دستگاه‌ها، گروه‌های داوطلب، همیاران سلامت روان اجتماعی، اورژانس اجتماعی و ...  بر اساس برش اعلامی از بهزیستی کشور اجرا می‌شود.

محمد علی سلطان‌الکتابی ادامه داد: بخش دوم پیشگیری با رویکرد اجتماع محور است که  این برنامه در سال گذشته توسط استان‌هایی که میزان خودکشی در آنها زیاد بوده اجرا شده و در سال جاری توسط همه استان‌ها در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در این مرحله، استان اصفهان قرار بود در پنج شهرستان که میزان خودکشی بالاتری دارند را انتخاب کند که بر اساس داده‌های رصد آسیب‌های اجتماعی استان در سال ۱۴۰۰، داده های  اورژانس اجتماعی،  داده‌های مرکز بهداشت شهرستان، پزشکی قانونی، نیروی انتظامی  و سپس تحلیل انجام شده، تعداد هشت شهرستان به منظور اجرای برنامه اجتماع محور انتخاب شده است.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در پایان گفت:  این برنامه در دو مرحله انجام می‌شود؛ مرحله  اول تحلیل وضعیت می‌باشد که از دو قسمت کمی و کیفی دریافت اطلاعات محلی و انجام مصاحبه تشکیل شده و مرحله دوم اجرای اقدامات آگاهسازی و اجتماع محور در محله مشخص شده است.

به گزارش روابط عمومی، کارگاه توجیهی برنامه با حضور معاونین  امور پیشگیری و اجتماعی استان و  کارشناسان پیشگیری و کارشناسان اورژانس اجتماعی و تسهیلگران همیار  برگزار شد.

برنامه پیشگیری از خودکشی با رویکرد اجتماع محور

برنامه پیشگیری از خودکشی با رویکرد اجتماع محور

برنامه پیشگیری از خودکشی با رویکرد اجتماع محور

برنامه پیشگیری از خودکشی با رویکرد اجتماع محور

برنامه پیشگیری از خودکشی با رویکرد اجتماع محور

برنامه پیشگیری از خودکشی با رویکرد اجتماع محور

کد خبر 70793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد