خانواده ها شنوایی سنجی نوزادان را جدی بگیرند

رییس اداره بهزیستی شهرستان خرمدره با درخواست از شهروندان این شهرستان جهت غربالگری شنوایی نوزادان تازه متولد شده گفت: کم شنوایی در کودکان بسیار حساس است و باید به موقع تشخیص داده شود تا به فرآیند زبان آموزی آن ها لطمه ای وارد نشود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان خرمدره شهرام رجبی عنوان کرد: طرح  غربالگری شنوایی نوزادان با هدف پیشگیری از معلولیت شنوایی و ارتقائ سطح سلامت شنوایی در این شهرستان اجرا می شود و  در شش ماهه اول سالجاری تعداد ۲۳۵  نوزاد شهری و روستایی غربالگری شده اند.

وی با بیان اینکه میزان مراجعات خانواده ها از روستا های این شهرستان بسیار پایین است افزود: توصیه می شود خانواده ها به سلامت شنوایی نوزادان  توجه بیشتری نشان داده  چرا که اختلالات شنوایی نوزاد حتما باید قبل از ۳ ماهگی تشخیص داده شود و همچنین مراحل درمانی تا قبل از رسیدن به ۶ ماهگی انجام شود.

رجبی خاطرنشان کرد: معمولا نوزادان زمان تولد، مورد انجام تست غربالگری شنوایی OAE و AABR قرار می گیرند و در صورتی که دارای مشکلاتی در شنوایی باشند در همان بدو تولد تشخیص داده می شود.

این مسئول یادآور شد: هم اکنون برنامه های شنوایی سنجی و درمان های مناسب برای سنین مختلف در کشورمان وجود دارد، اما هر چقدر این درمان ها در سنین پایین تر شروع شود، قدرت یادگیری فرد بالاتر می رود و در صورت تشخیص، مراحل درمان و توانبخشی در زمان مناسب آغاز می شود.

کد خبر 67286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد