شاهرود/دیدار فرماندارشهرستان  با اعضای هیات مدیره جامعه نابینایان

به مناسبت روز جهانی عصای سفید فرماندار شاهرود با همراهی روسای بهزیستی و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اعضای هیات مدیره جامعه نابینایان دیدار کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان  مسعود جهانسیر رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه جامعه نابینایان از سال ۱۳۸۰ خدمت رسانی به روشندلان را آغاز نموده است گفت:۵۹۳ فرد کم بینا و نابینا در شهرستان شاهرود تحت حمایت بهزیستی هستند که از این تعداد ۲۵۰ نفر عضو جامعه نابینایان شهرستان می باشند.



در ادامه دکتر جلالی فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه روز جهانی عصای سفید نشانه عزم و اراده جهانی برای تکریم و بهره مندی از توانایی های نابینایان است، گفت:موفقیت نابینایان در کسب مدارج بالای علمی، ورزشی و اجتماعی قابل تقدیر است و آنها نمونه ای از توانستن در عین محدودیت های هستند.



وی افزود: نابینایان مانند تمامی افراد جامعه حق بهره گیری از کلیه ی امکانات رفاهی معمول جامعه را دارند و رفع مسائل و مشکلات این عزیزان وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.



دکتر جلالی مشکل بیکاری و اشتغال را از معضلات اصلی روشندلان عنوان کرده و اظهار داشت: مشاغل مکاسب با وضعیت جسمانی نابینایان باید در جامعه شناسایی شده و روشندلان برای استقلال و خودکفایی بیشتر به آن مشاغل سوق داده شوند.



در این دیدار اعضای هیات مدیره نابینایان مسائلی از قبیل اختصاص امکانات رفاهی و آموزشی، مناسب سازی معابر، رسیدگی به مسائل مالی و سایر نیازمندیها را مطرح نمودند.

کد خبر 67091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد