شاهرود/۵۹۳ روشندل تحت حمایت بهزیستی شهرستان هستند

افراد نابینا ظرفیتی بیشتر برای شنیدن، بویایی و به خاطر سپردن دارند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود ضمن تبریک هفته عصای سفید گفت: هم اکنون ۵۹۳ روشندل تحت حمایت بهزیستی شهرستان بوده و از خدمات مددکاری و حمایتی بهره مند می شوند که قریب به ۷۰ درصد آنان مستمری سازمان بهزیستی را دریافت می نمایند.

مسعود جهانسیر با اشاره به توانمندی افراد دارای معلولیت نسبت به دیگر افراد ادامه داد: در میان روشندلان، افراد بسیاری هستند که توانمندیهای علمی، ورزشی،کارآفرینی، اشتغال و ...بسیار بالایی دارند.

وی با بیان اینکه رفع نیازمندیهای روشندلان از جمله وظایف سازمان بهزیستی است خاطرنشان کرد: مسئله اشتغال، مسکن، بیمه و عدم مناسب سازی محیط شهری از عمده ترین معضلات و مشکلات این عزیزان است که در این خصوص با مشارکت خیران و دستگاه‌های مرتبط امیدوار به تحقق برنامه های مربوط هستیم.

جهانسیر پیشگیری از نابینایی را یکی از رسالت های سازمان بهزیستی دانسته و افزود: در شش ماه نخست طرح غربالگری بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم برای ۱۱۰۰ کودک سه تا ۶ سال در شهرستان شاهرود انجام پذیرفت.

ایشان با اشاره به فعالیت جامعه نابینایان در شهرستان شاهرود گفت: این موسسه خیریه با مجوز بهزیستی از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز نموده و در حال حاضر ۲۵۰ نفر از روشندلان عضو این سمن می باشند.

کد خبر 66969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد