از پیش بینی وجود بیش از 800 کودک کار در کرمانشاه تا انجام 30 مورد فرزندخواندگی توسط بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در کنفرانس تخصصی حقوق کودک در سخنانی به بیان مشکلات و مسائل حوزه کودکان و تشریح وظایف واقدامات سازمان بهزیستی در حمایت از کودکان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، دوازدهمین کنفرانس حقوق کودک امروز پنجشنبه 11 مهرماه با حضور دکتر عباسی معاون محترم وزیر دادگستری و مدیران کل دستگاه های اجتماعی استان درمحل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.

در این کنفرانس که دکتر رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به همراه دکتر کوهی معاون اجتماعی این اداره کل حضور داشتند، دکتر رضوان مدنی در سخنانی به بیان مشکلات و مسائل حوزه کودکان و تشریح وظایف واقدامات سازمان بهزیستی در حمایت از کودکان پرداخت.

دکتر رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این کنفرانس حقوق کودک به تعریف مفهومی از خشونت علیه کودکان و کودک آزاری پرداخت و گفت: هر گونه آسیب جسمی، فکری، جنسی، سوء استفاده، بی توجهی و بد رفتاری با کودکان زیر سن 18 سال، توسط فردی که حضانت و سرپرستی کودک را به عهده دارد و یا حتی خارج از کانون خانواده باشد،  مصداق کودک آزاری می باشد.
ایشان افزود: طی 6 ماهه سال جاری 6 درصد تماس های گرفته شده با خط تلفن اورژانس اجتماعی(123) مربوط به کودک آزاری بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط سازمان بهزیستی در حوزه آسیب های اجتماعی کودکان، گفت: خط تلفن 3 رقمی 123 اورژانس  اجتماعی برای مقابله با آسیب اجتماعی راه اندازی شده است و پیگیری های تخصصی در مرکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی؛ راه اندازی سامانه مشق به منظور رصد کودکان بازمانده از تحصیل و ایجاد مراکز شناسایی، جذب و ساماندهی کودکان خیابانی از جمله فعالیتهای اورژانس اجتماعی میباشد.

دکتر رضوان مدنی هدف از راه اندازی مرکز شناسایی، جذب و ساماندهی کودکان خیابانی را کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از کار و زندگی کودکان در خیابان عنوان کرد و گفت: حمایت از خانواده به منظور تقویت توانایی در انجام کارکردهای طبیعی نظیر: رشد و تربیت فرزندان، حمایت از آنان و فراهم آوردن زمینه رشد یکپارچه کودکان از جمله اهداف فرعی راه اندازی این مراکز است.

این مسئول اظهار داشت: درحوزه کار کودکان پیش بینی می گردد که بین 800 تا 1000 کودک کار در کل استان به صورت پاره وقت و دائم مشغول به کار باشند.

وی ضمن بیان اینکه تاکنون در استان کرمانشاه در بحث  بازماندگان ازتحصیل 143 کودک شناسایی شده ، گفت: مداخلات تخصصی سازمان بهزیستی در حوزه کودکان شامل مداخلات تخصصی در حوزه های روان شناختی و مددکاری، پزشکی، حقوقی، و توانمند سازی، مداخلات تخصصی تلفنی و بررسی مداخلات با حضور در محل و همچنین حمایت های مادی و معنوی از کودکان و خانواده های آنان به منظور کنترل بحران است.

مدیرکل بهزیستی استان  کرمانشاه از اجرای سامانده ساماندهی سفیر سبز با عنوان (طرح استاد - شاگردی، فروش محصولات فرهنگی) به منظور کاهش  و کنترل آسیب های کودکان و بهره مندی آنان از حقوق طبیعی خود ،خبر داد و گفت:از دیگر فعالیتهای بهزیستی استان راه اندازی سامانه  "مشق ما" در حمایت از کودکان کار می باشد که از طریق اجرای این طرح تعداد143 کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شده که با تلاش مشاوران و مددکاران سازمان بهزیستی 52 کودک به تحصیل برگشته اند.

دکتر رضوان مدنی به وضعیت نگهداری کودکان در مراکز بهزیستی اشاره کرد و بیان داشت: 6 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در استان وجود دارد که در حال حاضر به 95 کودک خدمات ارائه می دهند و علاوه بر این 103 فرزند نیز امدادبگیر اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه می باشند.


وی از فرزندخواندگی 30 کودک طی 6 ماهه ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: توانمند سازی وانتقال موفق فرزندان به جامعه وزندگی مستقل، فراهم کردن زمینه تحصیلی آنها،ایجاد اشتغال، تامین مسکن، حرفه آموزی، ایجاد زمینه ازدواج و .. از خدمات ارائه شده بهزیستی به فرزندان تحت پوشش می باشد.

کد خبر 6694

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد