در رسانه | ساماندهی ۶۸ گمشده در ایام اربعین توسط موکب بهزیستی ایلام

مدیر کل بهزیستی استان ایلام گفت: تا کنون تعداد ۶۸ نفر گمشده ساماندهی، تعداد ۵۰ عدد کارت ملی و ۳ مورد شناسنامه و ۱۵ گذرنامه پیدا شده همچنین تعداد ۲۰ ویلچر و عصای امانی تحویل زائرین شده است.

حسین نور علیوند مدیر کل بهزیستی استان ایلام ظهر امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: سازمان بهزیستی یک نهاد حمایتی و تخصصی بوده که از همه خیرین تقتضا داریم که سازمان بهزیستی را در ارائه خدمات به جامعه هدف یاری کنند.

وی در خصوص استقرار تیم اورژانس اجتماعی افزود: به علت ازدحام جمعیت ممکن است که آسیب های اجتماعی وجود داشته باشد که خط اورژانس، خط ۱۲۳ آماده پاسخگویی است و افراد برای مواردی از مسائل اجتماعی با مراجعه به اورژانس اجتماعی کار ساماندهی آن ها از طریق استان و کشور انجام خواهد شد. 

مدیر کل بهزیستی استان ایلام بیان کرد: هم اکنون موکب سازمان بهزیستی در پایانه مرزی استقرار یافته که ۵ نفر به صورت شبانه روزی و شیفتی در آن فعالیت می کنند. 

نورعلیوند گفت: ۶ مرکز شبانه روزی در اختیار بهزیستی است که از این تعداد ۲ مرکز بیماران روحی روانی، ۲ مرکز سالمندان و مرکز معلولین ذهنی آماده خدمات دهی هستند که در سنوات گذشته برخی معلولین گمشده در این مراکز نگهداری و پس از شناسایی تحویل خانواده ها داده شدند. 

وی ادامه داد: هم اکنون موکب سازمان بهزیستی در پایانه مرزی استقرار یافته که ۵ نفر به صورت شبانه روزی و شیفتی در آن فعالیت می کنند. 

مدیر کل بهزیستی استان ایلام از فعالیت این اداره کل در کنگره عظیم اربعین خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی در کنگره عظیم اربعین در سه حوزه ستاد ساماندهی گمشدگان، تعمیرات و ارائه خدمات تخصصی به معلولان و سالمندان و جلب و جذب مشارکت های مردمی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت دارد.

نور علیوند در رابطه با ستاد گمشدگان گفت: قبل از کرونا و در آخرین اربعین سال ۹۸ تعداد ۴۵۶ نفر گمشده شناسایی و به خانواده ها برگردانده و تعداد ۱۰۰ نفر در راه مانده که هزینه سفر نداشته و توسط سازمان بهزیستی هزینه آن ها تامین و به سوی مقصد حرکت کردند. 

وی ادامه داد: تا کنون تعداد ۶۸ نفر گمشده ساماندهی، تعداد ۵۰ عدد کارت ملی و ۳ مورد شناسنامه و ۱۵ گذرنامه پیدا شده همچنین تعداد ۲۰ ویلچر و عصای امانی تحویل زائرین شده است. 

این مقام مسئول تصریح کرد: یک نفر از جامعه معلولین به عنوان تعمیر کار وسایل توان بخشی، ویلچر در مرز مهران مستقر و به انجام خدمات پرداخته که در مرحله اول ۱۰ میلیون تومان وسیله خریداری و در اختیار پی قرار گرفته است و با توجه به گستردگی جمعیت نسبت به سنوات گذشته در مدت ۳ روز مجددا نیازمند تهیه وسایل هستیم که در دستور کار قرار دارد. 

مدیر کل بهزیستی استان ایلام گفت: تعداد ۲۵۰ مورد جابه جایی معلولین و سالمندان توسط همکاران از نقطه اربعین تا پایانه مرزی انجام گرفته همچنین تعداد ۱۰ مورد کوله پشتی و پتو نیز پیدا شده است.

نورعلیوند ادامه داد: تعداد ۱۵۰ خودرو در مرکز اداره بهزیستی شهرستان مهران پارک شده همچنین خدمات بهزیستی تا پایان آخرین زائر که از استان خارج شود ادامه خواهد داشت.

نورعلیوند در پایان گفت: هم اکنون یک کودک ۴ ساله رها شده در موکب بهزیستی وجود دارد که کار شناسایی خانواده آن در حال انجام است.

انتهای پیام

کد خبر 65464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد