وجود 6968 ناشنوا در استان کرمانشاه/بیش از 13 هزار نوزاد غربال گری شنوایی شدند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وجود 6968 ناشنوا در استان، گفت: از این تعداد 2763 ناشنوا زن و 4205 ناشنوا مرد هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه  با اشاره به وجود 6968 ناشنوا در استان، گفت: از این تعداد 2763 ناشنوا زن و 4205 ناشنوا مرد هستند.


وی افزود: از این تعداد 5152 نفر به علت مادرزادی، 970 نفر به علت انواع بیماری، 56 نفر به علت اختلالات ژنتیکی، 78 نفر به علت سانحه، دو مورد به علت عوارض زایمان و 710 نفر بنا بر سایر موارد دچار ناشنوایی شده‌اند.


رضوان مدنی با اشاره به سختی‌های زندگی ناشنوایان، گفت: درد یک عمر بی‌صدایی و زندگی در دنیای سکوت در حالی است که با غربالگری و اقدام به موقع برای درمان می‌شود مانع یک عمر سختی و زندگی در دنیای ناشنوایی شد.


به گفته این مسئول: چنانچه نوزادان متولد شده تا پیش از سن یک ماهگی تحت غربالگری قرار گرفته و تا سه ماهگی برای درمان آنها اقدام شود ،به راحتی می‌توان در صورت وجود اختلال شنوایی، از ناشنوا شدن آنها پیشگیری کرد.


مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین چنانچه والدین زود اقدام کرده و پیش از شش سالگی برای کاشت حلزون فرزند کم‌شنوای خود اقدام کنند، از ناشنوایی فرزندشان در بزرگسالی پیشگیری خواهند کرد.


رضوان مدنی با اشاره به انجام غربالگری ناشنوایی در بیمارستان‌ها و مراکز بهزیستی استان، گفت: از والدین درخواست می‌شود نوزادان خود را هرچه سریعتر به این مراکز آورده و تست غربالگری ناشنوایی را برای آنها انجام دهند.


به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه سال گذشته 13 هزار و 300 نوزاد در استان تحت غربالگری ناشنوایی قرار گرفتند که از میان آنها تعدادی نیازمند مداخله درمانی شناسایی شدند.


وی در ادامه در تشریح خدمات ارائه شده به ناشنوایان استان، گفت: در حال حاضر پنج مرکز خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا در سطح استان داریم که از این تعداد سه مرکز خصوصی و دو مرکز دولتی هستند و از مجموع آنها چهار مرکز در کرمانشاه و یک مرکز در اسلام آبادغرب مستقر است و در این مراکز خدمات توانبخشی و آموزشی به ناشنوایان ارائه می‌شود.


این مسئول افزود: در نیمه ابتدای امسال 293 سمعک و 9000 باتری سمعک میان ناشنوایان توزیع شده و 16 مورد کاشت حلزون نیز برای کودکان ناشنوای استان صورت گرفته است.


وی افزود: در بخش دیگر خدمات بهزیستی به این قشر از جامعه، شهریه 64 دانشجوی ناشنوا در نیمه ابتدای امسال توسط بهزیستی پرداخت شده است.


وی در ادامه با اشاره به قیمت بالای سمعک و از طرفی نیاز ناشنوایان به خدمات دیگر، از خیرین خواست تا در این زمینه ورود کرده و تسهیل‌گر خدمات‌رسانی به ناشنوایان شوند.


رضوان مدنی تصریح کرد: در میان ناشنوایان استعدادهای بسیار علمی و ورزشی وجود دارد که با کمک خیرین می‌توان این استعدادها را شکوفا کرد.

کد خبر 6127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد