بهزیستی زنجان بیش از ۵ هزار خدمت در پاتوق های معتادین ارائه کرد  

سرپرست بهزیستی استان زنجان از ارائه خدمات به ۲۰ پاتوق معتادین توسط مرکز سیار کاهش آسیب (موبایل سنتر) خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۵  هزار خدمات سیار در این پاتوق ها انجام شده است و خدمات دهی  و فعالیت تیم های سیار در سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان زنجان سلمان حسینی افزود : شناسایی مناطق آسیب خیز و در معرض آسیب در مناطق تحت پوشش، شناسایی معتادین تزریقی، توزیع وسایل کاهش آسیب بین معتادین، اخذ تست اچ آی وی، هماهنگی واکسیناسیون هپاتیت ب، غربالگری علامتی سل و ارجاع موارد مشکوک به مراکز بهداشتی از خدمات موبایل سنتر است.

وی توزیع لباس و پوشاک مناسب، راهنمایی و ارجاع معتادینی که آمادگی مراجعه به مراکز ترک اعتیاد را دارند را از دیگر خدمات این مرکز سیار برشمرد وخاطرنشان کرد: شناسایی بانوان معتاد مراجعه کننده به پاتوق ها  نیز از دیگر خدمات موبایل سنتر به افراد دارای سوءمصرف مواد است.

حسینی تصریح  کرد: مرکز سیار کاهش آسیب موبایل سنتر از مراکز تحت نظارت بهزیستی شهرستان زنجان، فعالیت خود را از بیستم شهریور ماه سال ۱۴۰۰ آغاز نموده و این مرکز مجهز به یک دستگاه خودروی ون مناسب سازی شده است و در مواردی که فرد معتاد علاقه یا انگیزه ای برای ترک اعتیاد ندارد و یا هنوز موفق به ترک اعتیاد نشده است خدمات کاهش را در مناطق آسیب خیز ارائه می دهد.

کد خبر 57947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد