میامی | برگزاری کمیته فرهنگی پیشگیری و کمیسیون فرعی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان

ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان : یکی از مهمترین آسیب های حال حاظر کشور اعتیاد است و وجود دغدغه در کنترل و کاهش این بیماری در بین مسئولین کشور دیده می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان کمیته فرهنگی پیشگیری و کمیسیون فرعی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان به میزبانی فرمانداری شهرستان میامی برگزار گردید.

این جلسه با حضور علیرضا ایزدپور مدیرکل، انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری، ملایری فرماندار شهرستان، معینیان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، عیسی جلالی رئیس اداره بهزیستی شهرستان، جهانسیر رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود و دیگر مدیران و مسئولین استانی و  شهرستان در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ملایری فرماندار شهرستان میامی ضمن گرامیداشت ایام، خیر مقدم و تقدیر از برگزاری کمیته فرهنگی پیشگیری مواد مخدر استان در شهرستان میامی، ابراز داشتند : شهرستان میامی با تقریب به ۸۸ درصد جمعیت روستایی و ۱۲ درصد جمعیت شهری جزء یکی از شهرستان های منحصر به فرد در کشور به حساب می آید و این امر مستلزم سیاستگذاری و برنامه ریزی خاص در ارائه خدمات در این شهرستان است. .

وی در ادامه نیز توضیحاتی در خصوص موقعیت جغرافیای شهرستان و گزارشی از اهم اقدامات اجرایی در شهرستان میامی داشته و تصریح کردند : بدلیل موقعیت جغرافیایی و مسکونی شهرستان ارائه خدمات کمی سخت و همچنین برخی از آسیب های اجتماعی در این شهرستان کم می باشد.

ملایری در پایان سخنان خود ضمن درخواست توجه بیش از پیش مدیران دستگاه های اجرایی به مناطق کم برخودار در شهرستان میامی و استفاده از کلیه ظرفیت های دستگاه ها در ارائه خدمات بمنظور ارتقاء سطح زندگی فردی و اجتماعی در شهرستان ابراز داشتند : ما وظیفه داریم دردمندانه و با دغدغه پیگیر مسائل و مشکلات جامعه باشیم تا بتوانیم گام موثر، مفید و پایداری در این خصوص برداریم.

در ادامه این جلسه علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان و رئیس کمیته فرهنگی پیشگیری شورای مواد مخدر استان ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا و تبریک ایام و تقدیر از فراهم نمودن زیر ساخت های لازم بمنظور برگزاری کمیته فرهنگی پیشگیری در شهرستان ادامه دادند : یکی از مهمترین آسیب های حال حاظر کشور اعتیاد است و وجود دغدغه در کنترل و کاهش این بیماری در بین مسئولین کشور دیده می شود اما برای رسیدن به شرایط مطلوب نیازمند تلاش و برنامه ریزی بیش از پیش است.

وی سه اقدام موثر در کنترل و کاهش اعتیاد در کشورهای توسعه یافته را کنترل و مبارزه در تولید و توزیع مواد مخدر، درمان بیماران درگیر اعتیاد و پیشگیری از اعتیاد برشمرده و افزودند : در این سه اقدام مهمترین قدم پیشگیری از اعتیاد است که با هزینه در این بخش می توان کاهش خسارت جانی و مالی در دیگر اقدامات را شاهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان از اقدامات اجرایی این اداره کل در شهرستان میامی در امر کنترل و کاهش اعتیاد به برگزاری شورای معاونین بهزیستی استان در شهرستان میامی و تصویب حضور کارشناسان و برگزاری دور های آموزشی و رصد آسیب ها در مناطق پرخطر، افتتاح کمپ ترک اعتیاد در آینده نزدیک در منطقه کالپوش، برگزاری دوره های آموزشی، فعال نمودن و در دسترس بودن خط اورژانس اجتماعی (۱۲۳) و خط مشاوره رایگان ۱۴۸۰ و ایجاد اشتغال مددجویی اشاره ی داشتند.

رئیس کمیته فرهنگی پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان به نتیجه رسیدن و تحقق اهداف پیش بینی شده در کنترل و کاهش اعتیاد را تمرکز مدیریت، عدم موازی کاری و انجام صحیح وظایف و فعالیت های کلیه دستگاه های مرتبط بیان و در پایان سخنان خود خواستار معرفی رابط و مسئول شهرستانی کمیته فرهنگی پیشگیری در شهرستان توسط فرماندار شده تا همانند استان کمیته ی در شهرستان برگزار و بتوان برنامه ریزی و تدوین اجرای فعالیت ها داشت و این اقدامات به مسئولین استانی گزارش و در آینده نزدیک شاهد نتایج این کمیته و اقدامات آن در شهرستان بود.

در ادامه این جلسه معینیان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری برگزاری این جلسه و تبریک ایام الله دهه فجر و ولادت امیرالمومنین(ع) و تقدیر از زحمات و تلاش های رئیس و اعضای کمیته فرهنگی پیشگیری شورای مواد مخدر استان، اهدف از این جلسات را کنترل و کاهش بیماری اعتیاد و مبتلایان درگیر با این بیماری بیان داشتند.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری با عنوان اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی کشور است خواستار توجه و بیش از پیش مسئولین در این خصوص شده و افزودند : برنامه های کلی و پیگیر در دستگا های اجرایی را استمرار اجرای برنامه یاریگران زندگی با موضوع اعتیاد، تقویت و تشدید فعالیت های انتظامی و قضایی در مبارزه با مواد مخدر و ساماندهی معتادین متجاهر بیان داشتند.

معینیان در پایان تمرکز و برنامه ریزی در امر کنترل و کاهش اعتیاد در شهرستان میامی را حول چهار فعالیت پشگیری اعتیاد در بانوان، برگزاری دوره های آموزشی آگاهسازی، اشتغال و مقابله با خورده فروشان خواستار شدند.

در ادامه این جلسه اعضاء گزارشی از اقدامات اجرای دستگاه خود در موضوع کنترل و کاهش اعتیاد داشته و مصوباتی را در این خصوص به تصویب رساندن.

کد خبر 52293

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد