آسیب های اجتماعی سرفصل ویژه بهزیستی است

آسیب های اجتماعی و بخش حمایتی دو سرفصل ویژه بهزیستی است و تمرکز بر روی این دو موضوع مهم است.

سرپرست بهزیستی استان یزد با بیان این مطلب در نشست صمیمی با کارکنان بهزیستی میبد گفت: در بحث آسیب های اجتماعی در نظر داریم سند راهبردی  برای پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی در استان تدوین کنیم.

رضا ابهّت گفت: هر کس که در زمینه آسیب های اجتماعی کار کرده است می داند که عوامل مخدوش کننده بسیار زیادی در این حوزه است و ما در سرفصل آسیب های اجتماعی خیلی باید کار کنیم.

وی در خصوص بخش حمایتی بهزیستی گفت: در این سرفصل وظیفه ما توانمندسازی جامعه است لذا باید یک خط سیر مشخصی برای توانمندسازی مددجویان و خروج آن ها از چرخه ی حمایت تعریف کرده و زمینه بازتوانی آن ها را فراهم کنیم.

سرپرست بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: حمایت های بهزیستی در زمینه اشتغال، مسکن و... در راستای بازتوانی جامعه است.

وی شایسته سالاری، عملکرد علمی و برنامه محوری بودن را در رسیدن به اهداف بهزیستی مهم دانست و از کارکنان خواست برنامه علمی برای خدمت رسانی به جامعه هدف تعریف کنند و پژوهش را جدی بگیرند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد نیز با اشاره به فعالیت 18 مؤسسه و مرکز در راستای اهداف پیشگیری در میبد گفت: فعالیت این مراکز یک نقطه قوّت برای شهرستان میبد است.

ناصر صباغ زادگان در خصوص طرح های پیشگیرانه بهزیستی گفت: طرح رصد معلولیت ها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است.

وی با اشاره به شعار پیشگیری مقدم بر درمان است اظهار داشت: به این شعار عملاً کمتر پرداخته شده و کمتر سرلوحه کار قرار گرفته است و لازم است دستمایه سیاست گزاری ها قرار گیرد.

کد خبر 52061

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد