باخرز | تقدیر فرماندار باخرز از برنامه های تحکیم خانواده و کاهش آسیب  بهزیستی

فرماندار شهرستان باخرز از برنامه‌های تحکیم خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی بهزیستی قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی باخرز، این تقدیر در پی فعالیت‌های بهزیستی در این شهرستان انجام شده است.

رئیس بهزیستی باخرز در این خصوص به بیان مجموعه اقدامات و فعالیتهای صورت پذیرفته توسط این اداره در راستای تسهیل شرایط ازدواج آسان و پیشگیری از وقوع طلاق پرداخت و بیان داشت: با توجه به اینکه طلاق در چند سال اخیر به دلیل تغییرات فرهنگی و هجوم فرهنگ غربی بر زندگی ایرانی و تاثیر آن بر خانوادها تبدیل به یک بحران برای بنیاد خانواده ها گردیده است موضوع پیشگیری از این پدیده به عنوان اصلی ترین آسیب اجتماعی در شهرستان مورد اهتمام می باشد.

قاسم وفادار با بیان اینکه  از سال ۱۳۹۵ سامانه ای تحت عنوان سامانه تصمیم در کشور به منظور ارجاع زوجین به مراکز مشاوره و کلینیک های مددکاری راه اندازی شده که در شهرستان ما با مساعدت اداره کل بهزیستی خراسان رضوی و دادگستری به مرکز غیر دولتی کلینیک مددکاری اجتماعی حامی واگذار گردیده است که هم اکنون این طرح در راستای کاهش دعاوی خانوادگی با مداخله به هنگام مشاور بالینی. مددکار اجتماعی. حقوقی و مذهبی در حال خدمت رسانی به عموم مردم می باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اجرای کارشناسانه طرح  طی یکسال اخیر منجر به سازش و ادامه زندگی ۲۰% از حانواده های در شرف طلاق گردیده است.

وی با مهم دانستن کلمه آموزش برای سنین نوجوانی و جوانی  بیان نمودند این اداره با همکاری مراکز غیردولتی مثبت زندگی در شش ماهه نخست جهت اموزش و تحکیم بنیاد خانواده ها ۶ دوره اموزشی پیش از ازدواج و خانواده در بین گروه سنی دختران ۱۲ تا ۱۵ سال، و در راستای آموزش و مسئولیت پذیری به نوجوانان اجرای طرح مانا را در گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال به تعداد ۳۹ نفرنوجوان در دو گروه دختر و پسر و در سطح شهرستان برگزار نموده است.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع در شناخت توانایی و ارائه اهداف در زندگی این قشر اثرات مثبتی ایجاد نماید.

وفادار با تأکید بر اهمیت توانمند سازی خانوادها از طریق برگزاری دورهای  آموزشی مهارتی و حمایت در زمینه ایجاد و توسعه اشتغال به عنوان عاملی بازدارنده از بروز آسیب اجتماعی دانست و بیان کرد: با همکاری مرکز آموزش فنی حرفه ای شهرستان در شش ماهه اول سال در راستای آموزش خانواده های تحت پوشش ۶ جلسه آموزشی با حضور ۲۲۰ توانخواه برگزار گردیده است.

کد خبر 45823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد