میبد | آیین اختتامیه طرح مانا در میبد برگزار شد

نوجوانان دختر ۱۵ تا ۱۸ سال روستای رکن آباد میبد روز چهارشنبه با شرکت در آیین اختتامیه طرح مانا، مهارت‌های ۱۰ گانه زندگی و از جمله حل مسئله و مطالبه گری خود را به نمایش گذاشتند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا رییس اداره بهزیستی میبد در این مراسم گفت: در قالب اجرای طرح یاد شده مشکلات محله توسط نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ سال از دید آنها نوشته و سپس  به هر یک از این مشکلات نمره‌ داده می‌شود و سوالاتی از بین آنها مطرح می‌گردد ، همچنین بر اساس نمره‌های داده شده مشکل‌ها اولویت بندی شده و به ترتیب به آنها پرداخته‌می‌شود.

سید محسن فلاح اظهار کرد: مهمترین ویژگی طرح مانا یاد گرفتن کار گروهی است و افراد هم سن و هم‌گروه در کنار هم کار گروهی و همفکری را تمرین می‌کنند تا در آینده نیز با همفکری و انجام کارهای گروهی مشکل نداشته‌باشند.

وی اضافه کرد : چگونه مکاتیه کردن با سیستم اداری و مطالبه‌گری و بیان خواسته‌ها از دیگر آموزش‌های ارایه شده در طرح یاد شده‌است.

فلاح همچنین گفت: انشاءالله با اجرای چنین برنامه‌هایی از فرصتها استفاده شود و مسوولان نیز در رفع مشکلات اولویت بندی شده همکاری کنند.

تسهیلگر طرح مانا در روستای رکن آباد که تسهلیگری طرح یاد شده در محله‌های شاه جهان‌آباد و بیده را نیز به عهده داشته‌است هم گفت: این طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران است و با اجرای آن  به نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ سال مهارت حل مسئله یاد داده می‌شود تا به صورت گروهی و به عنوان تسهیلگر مشکلاتی که در محله و خانواده  دارند را مطرح و صورت پروژه رفع مشکلات را یک به یک پیگیری کنند.

نجمه اقبال آموزش جدول گام و مراحل برنامه‌ریزی برای یک هدفی که هوشمندانه انتخاب شده را یاد آور شد و افزود:  ۱۳ کارگاه‌  به صورت هفته‌ای یک کارگاه برگزار شد و بچه‌ها با مشورت کردن با هم بهترین راهکارهای اثر بخش برای حل مشکل را از بین راهکارهای  ارایه داده شده  را در جدول گام درج کردند.

وی ادامه داد: همچنین با آموزش تکنیک هفت«چه» یعنی چه کاری برای چه کسی و در چه زمانی و چه مراحلی ، چه طریقی و چگونه ، بچه‌ها موضوع فضای مجازی و مشکلات آن را مطرح کردند و به این نتیجه  رسیدند که برگزاری کارگاه آموزشی با هدف افزایش سواد رسانه‌ای والدین می‌تواند به عنوان راه حل مشکل انتخاب شود که خودشان نیز در برگزاری کارگاه با شورای محله و دهیاری همکاری می‌کنند.

تسهیلگر طرح مانا با اشاره به شرکت سه گروه پنج نفره از نوجوانان در این طرح و با تشکر از مدیریت مدرسه مکان برگزاری طرح ، مسوولان اداره بهزیستی و شهرستان و روستا اظهار امیدواری کرد که اجرای چنین طرح‌هایی برای توانمند سازی نوجوانان ادامه داشته‌باشد.

طرح مانا در ماههای تیر و مرداد تابستان سال ۱۴۰۰ در میبد توسط موسسه اندیشه مطهر در محله محمودآباد ، پایگاه سلامت اجتماعی سپیده مهر در محله بیده و موسسه تبسم مهر رکن‌آباد اجرا شد.

۵۶ مرکز و ۲۰ موسسه پوشش دهنده ۹۵ درصد از فعالیت‌های اداره بهزیستی در میبد است.

مرکز  شهرستان ۱۰۶ نفری  میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

کد خبر 41977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد