مداخله در پیشگیری از خودکشی باید علمی و تخصصی باشد

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: مداخله در آسیب های اجتماعی مختلف بویژه خودکشی باید بصورت علمی و تخصصی انجام شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی ایلام، زهرا همتی روز یکشنبه در نشستی که به منظور آموزش روانشناسان و مددکاران بهزیستی با هدف مداخله تخصصی در کاهش و کنترل خودکشی در این اداره کل تشکیل شد، افزود:  خودکشی به عنوان یک آسیب چند علیتی دلائل مختلفی از جمله  بیکاری، فقر و بیماریهای روانی و اختلالاتی نظیر افسردگی و همچنین نداشتن مهارتهای اجتماعی و مهارت حل مساله دارد.

 وی با بیان اینکه وقتی دلایل یک آسیب متعدد باشد بی شک تنها یک دستگاه نیز نمی تواند در کنترل و کاهش آن تاثیرگذار باشد ادامه داد: بهزیستی نیز در کنار  دستگاه های مختلفی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه های فرهنگی و اجتماعی دیگر نیز در این زمینه مسئولیت دارد.

وی با اشاره به فعالیتهای این اداره کل در زمینه پیشگیری از  خودکشی گفت: مهمترین فعالیت مداخله گرانه این سازمان برای کنترل این آسیب فعالیت اورژانس های اجتماعی و پایگاه های خدمات اجتماعی در سطح استان است که در این مراکز به افراد در معرض خودکشی مشاوره های لازم ارایه می شود.

وی با ذکر اینکه یکی از دلایل تماس افراد با اورژانس های اجتماعی بهزیستی ایلام خودکشی است افزود: در طول سال 97 در مجموع 188نفری که در تماس با اورژانس ها و پایگاه های خدمات اجتماعی تصمیم به خودکشی داشتند با دریافت مشاوره های تلفنی و حضوری و مداخله های تخصصی کارشناسان این سازمان از وسوسه خودکشی نجات پیدا کردند.

وی اظهار کرد: روانشناسان و مددکاران بهزیستی سعی دارند تا فرآیند مداخله در خودکشی را به شیوه ای اثرگذار انجام داده و توصیه های لازم را به  افراد در معرض این آسیب بنحو مطلوب  ارایه کنند.

مدیر کل بهزیستی ایلام از عموم مردم استان خواست در صورت مطلع شدن افرادی که در معرض خودکشی قرار دارند اعم از اعضا خانواده، بستگان، همسایه ها و غیره با خط اورژانس اجتماعی 123 تماس گرفته تا اقدام بموقع پیشگیری و تخصصی توسط روانشناسان و مددکاران انجام شود.

پایان/

کد خبر 3805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد