انتشار گزارش اقدامات بهزیستی استان مرکزی در پی انتشار مطالبی در خصوص خانواده دارای فرزند ۵ قلو در اراک

گزارش اقدامات بهزیستی استان مرکزی در پی انتشار مطالبی در خصوص خانواده دارای فرزند ۵ قلو در اراک در رسانه‌های استان و فضای مجازی به منظور اطلاع‌رسانی و جهت تنویر افکار عمومی منتشر شد.

 در پی انتشار مطالبی در خصوص خانواده دارای فرزند ۵ قلو در اراک در رسانه‌های استان و فضای مجازی، اهم اقدامات صورت گرفته اداره کل بهزیستی استان مرکزی از بدو تولد تاکنون در خصوص این خانواده به منظور اطلاع رسانی و جهت تنویر افکار عمومی به شرح ذیل است: 

 در راستای حمایت از خانواده دارای فرزند پنج قلو در شهرستان اراک در روز تولد فرزندان تیم متشکل از کارشناسان اورژانس اجتماعی ، مددکاران ، روانشناسان و کارشناسان حوزه امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی به بیمارستان مراجعه و بعد از بازدید از منزل خانواده آقای دلیخون جهت فرزندان در شهرستان اراک پرونده حمایتی تشکیل شد.

۱ - دیدار با خانواده به همراه مسئولین استانی در جهت حمایت یابی برای خانواده و تحویل شیرخشک و اهدا مبلغ ۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال کارت هدیه

۲- تحویل ماهیانه ۴۸ قوطی شیرخشک که با توجه به شرایط فرزندان تا بعداز یکسالگی فرزندان همچنان ادامه خواهد داشت ضمن اینکه تا قبل از یکسالگی ماهیانه تعدادی شیرخشک از مرکز بهداشت نیز به خانواده تحویل گردیده است .

۳- با توجه به شرایط مسکن خانواده در راستای حل مشکل خانواده به طور موقت مبلغ ۶۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال ودیعه مسکن به خانواده پرداخت گردیده است .

۴- جهت خرید مسکن خانواده مبلغ ۳۶۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال از طریق بهزیستی و با حمایت یابی انجام شده مبلغ ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال از سوی بنیاد علوی و ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال از سوی دفتر نماینده معزز مقام معظم رهبری در استان به خانواده پرداخت شده که با توجه به افزایش قیمت مسکن خانواده موفق به خرید مسکن نشدند .

۵- در ادامه حمایت یابی جهت خانواده هر دوماه مبلغ ۲۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال از سوی بنیاد علوی تا سن دوسالگی فرزندان پرداخت می گردد

۶ - موسسه مهرآفرین نیز در سال ۹۷ حمایتهایی به طور نقدی و غیرنقدی از خانواده نموده است

۷- درجهت کاهش مشکلات خانواده علی رغم اینکه در اختیار قرار دادن پرستار در دستورالعمل جامع حمایتهای اجتماعی بهزیستی نمی باشد یک پرستار به طور روزانه در کنار خانواده قرار گرفته است .

۸- پیشنهاد جهت استفاده فرزند بزرگتر خانواده در مهدکودک

۹-ثبت خانواده در سامانه ارمغان سازمان بهزیستی و برقراری مبلغ ۴/۱۶۰/۰۰۰ ریال کمک هزینه معیشت به طور ماهیانه از دی ماه سال ۹۷

علی الرغم حمایتهای انجام شده با توجه به مشکلات خانواده همچنان خانواده در جهت شغل ثابت و مسکن نیاز به حمایت دارد . ضمنا خیرینی که مایل به کمک به خانواده پنج قلو ها هستند می‌توانند با نیت خاص به شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی استان مرکزی به شماره ۲۱۷۳۴۵۵۲۰۴۰۰۳ و شماره کارت حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی استان مرکزی به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۰۱۴۰۳ کمکهای خود را واریز نمایند

کد خبر 3369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =