پیشوا|دریافت ۲۵ فقره تسهیلات اشتغالزایی توسط افراد دارای معلولیت 

رئیس اداره بهزیستی پیشوا معلولیت را شامل هر موقعیت یا تجربه‌ای دانست که فرد را از حالت طبیعی خود خارج می سازد و باعث می‌شود که کارایی یک فرد دستخوش افول شده و در نتیجه بین انتظاراتی که فرد از خود یا جامعه از فرد دارد با کارایی وی فاصله ایجاد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، نجمه اسماعیلی تصریح کرد: از آنجایی که رفع مشکلات افراد دارای معلولیت و ارتقای کیفی جامعه از وظایف خطیر بهزیستی است، به همین دلیل حوزه توانبخشی و طرح ها و برنامه هایی که در این دفتر انجام می شود از حساسیت زیادی برخوردار هستند.

وی افزود: در حال حاضر در بخش توانبخشی یکهزار و ۲۳۴ پرونده موجود است که به تفکیک شامل پرونده های جسمی- حرکتی، ذهنی، اعصاب و روان و حسی هستند.

اسماعیلی به اقداماتی که برای افراد دارای معلولیت در سال جاری انجام شده پرداخت و اظهار داشت: تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی که ۲۵ نفر در سال ۹۹ موفق به دریافت آن شده اند.

وی گفت: تاکنون ده دستگاه ویلچربزرگسال، پنج ویلچر خردسال، لوازم بهداشتی، تخت وتشک، چهل عددتوالت فرنگی، سه تخته تشک مواج، واکر،عصا،ریکور در ولوح وقلم، سمعک وباطری بین توانخواهان در نه ماهه امسال توزیع کرده ایم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیشوا در ادامه بیان داشت: برای ۲۲ خانوار معلول این اداره که دارای معلولیت شدید وخیلی شدید با وضعیت دهک پایین وبا شرایط خاص هستند، پرداخت حق پرستاری خانواده محور برقرار کردیم.

 اسماعیلی خاطرنشان کرد: بهره مندی پنج خانوار دارای معلول از مشاوره رایگان و آزمایش های  ژنتیکی قبل از بارداری مجدد از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه بهزیستی پیشوا است.
 
وی افزود: در راستای پیشگیری از معلولیت طرح ها و برنامه هایی به صورت سالانه از جمله غربالگری شنوایی ویژه نوزادان و  پیشگیری از تنبلی چشم انجام می شود.

این مسئول گفت: نوزادان قبل از شش ماه شامل طرح سنجش وغربالگری شنوایی می شوند و به دلیل اینکه تشخیص و درمان اختلالات شنوایی و استفاده از خدمات توانبخشی در راستای وضعیت سلامتی نوزادان و شبرخواران نقش حیاتی دارد، این برنامه طراحی و اجرا می شود که از ابتدای سال ۹۹ تعداد ششصد کودک در پیشوا  غربال شده اند که از این تعداد ۹۶ نفر در روستا و ۵۰۴ نفر در شهر بوده اند.

وی در ادامه بیان داشت: در اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم از ابتدای سال سیصد و ۵۸ کودک غربال شدند که از این تعدادسیصد و ۲۸ نفر مشکوک تشخیص داده شده و برای مداخلات تخصصی تر به اپتومتریست معرفی شدند.

اسماعیلی در پایان اذعان داشت: افتتاح مراکز سالمندان، شبانه روزی افراد دارای معلولیت ذهنی و شبانه روزی افراد دارای معلولیت اعصاب و روان که در مراحل صدور مجوز هستند، توسعه طرح C.B.R وتوانمند سازی افراد دارای معلولیت، جلب وجذب مشارکت به منظور تامین هزینه های اساسی این قشر، پرداخت کمک هزینه های درمان، مناسب سازی، لوازم ضروری، پایش پرونده ها  برای  برقراری مستمری های جدید از اقدامات در دست اجرا در حوزه توانبخشی است که ثمرات این پیگیری ها در آینده ای نزدیک به جامعه هدف بهزیستی در پیشوا عاید می شود.

کد خبر 26894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد