کمپ های ترک اعتیاد بهزیستی نهالیست که سالها برای شکل گیری ساختار آن زمان صرف شده است

دکتر نظم ده مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با این توضیح که مراکز با کمپ های ماده ۱۵ اکنون نسبت به سال های گذشته تغییرات بسیاری داشته اند، بیان کرد: در این ارتباط سرمایه گذاری های زیادی توسط دو بخش خصوصی و دولتی انجام شد و به یقین آینده کمپ ها از وضعیتی که اکنون دارند، بهتر می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان البرز، دکتر کاظم نظم ده مشاور رئیس و مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور ظهر روز جمعه در جلسه ساماندهی معتادین متجاهر ماده ۱۶ در مراکز اقامتی میان مدت ماده ۱۵ تحت نظارت بهزیستی استان البرز اظهار کرد: اگر بخش خصوصی در بحث پیشگیری، درمان و به نوعی کنترل اعتیاد همراهی نمی کرد دولت به تنهایی نمی توانست در این زمینه کار کند.

وی با اشاره به اینکه کار در بهزیستی و به ویژه حوزه اعتیاد سخت است، گفت: در این مورد کار کردن با افراد ماده ۱۶ بسیار سخت تر است.  

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با این توضیح که مراکز  با کمپ های ماده ۱۵ اکنون نسبت به سال های گذشته تغییرات بسیاری داشته اند، بیان کرد: در این ارتباط سرمایه گذاری های زیادی توسط دو بخش خصوصی و دولتی انجام شد و به یقین آینده کمپ ها از وضعیتی که اکنون دارند، بهتر می شود.

وی با اشاره به وضعیت خطیر مراکز ماده ۱۵ در درمان فرد معتاد و سروسامان دادن و نجات دادن خانواده ها  توضیح داد: این اقدامات قابل سنجش با هیچ مبلغی نیست، اما نباید به دلیل بروز مشکلاتی اجازه دهیم که زحمات انجام شده در درون کمپ های ماده ۱۵ نادیده گرفته شود.

دکتر نظم ده در بخش دیگری با بیان اینکه هدف از بازید امروز از مراکز ماده ۱۵ استان البرز ارائه گزارش هماهنگ، جامع، مبتنی بر واقعیت و بدون سوگیری است، توضیح داد: هدف رفع ایرادات موجود در این مراکز است.

وی با تاکید بر اینکه ما پازلی جداگانه از دیگر مسئولان جامعه از جمله مقامات قضائی نیستیم و باید به دغدغه  های آنها نیز بپردازیم، افزود: در این رابطه در حین حال نیز باید با توجه به بخش نامه ها و دستورالعمل ها به این نکته اشاره شود که رسالت مراکز ماده ۱۵ متفاوت از کمپ های ماده ۱۶ است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با این توضیح که در کمپ های ماده ۱۵ باید پذیرش افراد بر حسب تمایل آنها باشد، گفت: اگر قرار باشد افراد پذیرش شده در این مراکز به مانند فرد زندانی باشند آن زمان در واقع ما از رسالتی که سالیان سال در خصوص راه اندازی این کمپ ها مدنظر داشته ایم، دور مانده ایم.

وی در ادامه تاکید کرد: تا قبل از اینکه مراکز ماده ۱۵ از ساختار، رسالت و ماموریت اصلی خود خارج نشده اند باید فکر اساسی به حال این مجموعه ها داشته باشیم؛ چرا که کمپ ماده ۱۵ نهالی است که سال ها برای شکل گیری ساختار آن زمان صرف شده و نباید افرادی در این مراکز پذیرش شوند و ماده ۱۶ هستند موجب تغییر ساختار می شوند.

نظم ده در ادامه خطاب به مدیران کمپ های ماده ۱۵ استان البرز با اشاره به اینکه از گام هایی که برداشته اید به هیچ وجهه مایوس نشوید، افزود: حرکت های رو به جلو خوبی داشته اید، اما ایرادات در سیستم های موجود باید حل شود و ما نیز در بهزیستی کمک های لازم را برای حل مشکلات این کمپ ها خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم که کمپ های ترک‌ اعتیاد اشکالات موجود در این مراکز را مرتفع کنند و با توجه به اینکه در روزهای سرد سال هستیم، نکات ایمنی در خصوص مسائلی مانند سیستم های گرمایشی را رعایت کنند تا مشکلی در هیچ مرکزی رخ ندهد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در پایان با تاکید بر اینکه کار در کمپ های ترک اعتیاد اقدامی ارزنده در جهت نجات جان بشریت است، اضافه کرد: فعالان در این عرصه به دنبال انجام این خدمت متعالی هستند.

کد خبر 26878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد