شناسایی ۱۰۲ کودک کار در استان قزوین

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: در نیمه نخست امسال ۱۰۲ کودک کار شناسایی و پذیرش شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، میرزایی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت: در شش ماه اول امسال ۱۰۲ کودک کار شناسایی شدند که ۷۶ درصد از آنان پسر هستند.

میرزایی افزود: این کودکان از سوی یک مرکز دولتی و ۲ مرکز غیر دولتی در استان حمایت و به آنان خدمات داده می‌شود.

او اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال در این مراکز بیش از ۵ هزار خدمت تخصصی از جمله روانشناسی، مددکاری، حقوقی، آموزشی ودرمانی به کودکان داده شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، ۹۰ درصد از کودکان کار دارای خانواده هستند، گفت: این کودکان معمولاً به مدرسه می‌روند، امکان انجام کارهای مجرمانه آن‌ها کمتر است و غالباً از خدمات تحصیلی برخوردارند.

به گفته او، یک درصد از مابقی کودکان کار روابطشان با خانواده قطع شده است و ۹ درصد هم در خانواده‌های بدسرپرست زندگی می‌کنند که غالباً از سوی بهزیستی مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت: حدود ۶ درصد از کودکان کار و خیابان به علت نداشتن استطاعت مالی و تمایل به تحصیل و همچنین ضعف در کسب نمره بازمانده از تحصیل هستند.

میرزایی با اشاره به سلامت و بهداشت کودکان کار گفت: حدود ۹۵ درصد از این کودکان سالم و ۵ درصد باقیمانده هم دچار بیماری‌های روانی، جسمی، معلولیت و ذهنی هستند.

به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی استان، بررسی شاخص‌های رشدی کودکانه کار نشان می‌دهد که ۸۹ درصد از آنان دارای رشد طبیعی هستند.

کد خبر 26535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد